Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorİstifçi, İlknur
dc.date.accessioned2014-07-02T16:50:10Z
dc.date.available2014-07-02T16:50:10Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4092
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133478en_US
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin aradilde iltifatlara verdikleri yanıtları incelemektedir. Öğrencilerin başarılarını belirlemek için, kullanmış oldukları stratejiler İngilizce'yi anadili olarak kullanan kişilerin kullanmış oldukları stratejilerle karşılaştırılmıştır. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde okumakta olan 100 ''UpperÊIntermediate'' düzeyinde öğrenci, Edebiyat Fakültesi'nde okuyan 50 Türk öğrenci ve Leeds ve Oxford Üniversitelerinde okumakta olan 25 İngiliz öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilere 15 farklı iltifat durumu içeren ve bu iltifatlara yanıt gerektiren Söylem Tamamlama Testi (Discourse Completion Test) uygulanmıştır ve öğrencilerden uygun bir yanıt yazmaları istenmiştir. Bu durumlar günlük hayatta her zaman karşılaşabilecekleri durumlardır ve dış görünüş, sahiplik ve yetenek/ performans konuları ile ilgilidir. Araştırmada üç çeşit veri toplanmıştır. Bunlar : (1) anadili Türkçe olan deneklerin verdikleri yanıtlardan oluşan Türkçe Veri Tabanı, (2) anadili İngilizce olan deneklerin verdikler yanıtlardan oluşan İngilizce Veri Tabanı, ve (3) İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin verdikleri yanıtlardan oluşan Deneysel İngilizce Veri Grubudur. Verilerin değerlendirilmesinden elde edilen sonuca göre anadili Türkçe olan deneklerin verdikleri yanıtlar ile anadili İngilizce olan deneklerin verdikleri yanıtlar arasında benzerlik ve farklılıklar vardır. Anadili Türkçe olan denekler daha çok ''Deflecting'' (saptırmak), ''Returning'' (karşılık verme) ve ''Rejecting'' (reddetme) stratejilerini kullanırken, anadili İngilizce olan denekler daha çok ''Accepting'' (kabul etme) stratejisini kullanmışlardır. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sonuçlarına bakıldığında ise ''Deflecting'', Returning'' ve ''Accepting'' stratejilerinin daha çok kullanıldığı görülmektedir. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ''Accepting'' stratejisini çok kullanmaları açısından anadili İngilizce olan kişilere yaklaştıkları ancak diğer stratejileri de sıklıkla kullanmaları yönünden birinci dilleri olan Türkçe'den transfer yaptıkları görülmüştür. Öğrenciler bazı durumlara verdikleri yanıtlarda doğrudan Türkçe'den çeviri yapmak yoluna gitmişlerdir ve Türkçe'de sıklıkla kullanılan deyimleri, şakaları ve klişeleri İngilizce anketi yanıtlarken kullanmışlardır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.subjectDil edinimien_US
dc.subjectAradil (Dil öğrenimi)en_US
dc.titleAn interlanguage study of compliment responses : a case of Turkish learners of Englishen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk öğrencilerin anadilinde iltifat yanıtları : bir durum saptaması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 90 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster