Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜlsever, Şeyda
dc.contributor.authorAvcı, Hakan
dc.date.accessioned2014-07-02T17:05:30Z
dc.date.available2014-07-02T17:05:30Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4119
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 143777en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, videonun görsel yardım aracı olarak kullanılmasının İngilizce bir materyali okuyup anlama becerisi gelişimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, veriler 1997-1998 öğretim yılı Güz döneminde Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Hazırlık programına katılan öğrencilerden orta düzey altı 52 öğrenciden alınmıştır. Bu öğrenciler deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel anlamda okuma anlama dersi yapılırken deney grubuna videonun görsel ayrdım aracı olarak kullanıldığı bir öğretim yapılmıştır. Bu çalışmada ''Sights and Sounds'' isimli kitaptan öğrencilerin ilgisini çekebilecek ''Stunds and Special Effects'', ''Sky Divers'' ve ''Paramedics'' isimli üç okuma parçası ve video filmleri seçilmiştir. Gruplara ön test verildikten sonra iki hafta süren uygulamaya geçilmiştir. Uygulamanın sonunda her iki gruba son test verilmiş ve bu testlerin sonuçlarının istatistiksel analizi yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin İngilizce bir materyali okuyup anlama becerisinde ilerleme kaydedip kaydetmediklerinin tespit edilebilmesi için hem grupların kendi içlerinde hem de gruplar arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön test ve son test sonuçlarına göre deney grubunun bu uygulamadan kontrol grubuna oranla daha çok faydalandığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar -- Görsel-işitsel araçlaren_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.titleUsing video film segments in reading classes to improve low level prep-school students' comprehensionen_US
dc.title.alternativeVideo filmlerin kullanılmasıyla orta düzey altı hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce okuma anlamalarının geliştirilmesi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 51 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster