Characteristics of the EFL teacher's written feedback and its effects on the 2nd drafts of the students
Özet
Bu çalışma, yazılı anlatım derslerinde öğretmenin verdiği yazılı dönütün özellikleri ve öğrencinin yazdığı 2. taslak çalışmada neden olduğu değişimleri araştırmaktadır. Son zamanlarda yazma becerisinin kazandırılmasında izlenilen yöntemler değişiklik göstermektedir. Uzun bir süredir yazma öğretiminde önemle üzerinde durulan “sürece odaklı yazma” (process writing) yaklaşımı öğrenciye verilen dönütü (feedback) önemli kılar. Çünkü sürece odaklı yazılı anlatımda öğrencinin yazdığı taslak çalışmalar ve bu taslak çalışmaların öğretmen tarafından yapıcı bir şekilde değerlendirilmesi dönüt ile sağlanır. Bu değerlendirmeler öğrenciyi bir sonraki taslak çalışmada yapması gereken değişiklikler için yönlendiren dönütlerdir. Öğrencilerin bu yazılı dönütleri dikkate almaları için bu dönütlerin bazı özellikler içermesi gerektiği bilimsel araştırmalar sonunda gösterilmiştir. Bu bulgular ışığında Türkiye'de yabancı dil ortamında öğretmenlerin ne kadar başarılı ve etkili dönüt verdiği betimleyici çalışmalarla öğrencilerin görüşleri baz alınarak araştırılmıştır. Bu çalışmaların çoğu öğrencilerin, öğretmenin kullandığı yazılı dönütlerin etkileri hakkında fikirlerinin belirlenmesi yöntemi ile, pek azı ise öğrencilere ait gerçek taslak çalışmalara dayandırılarak sonuçlandırılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4122
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]