Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeçik, İlknur
dc.contributor.authorAksoylu Kozanlıoğlu, Neval
dc.date.accessioned2015-06-29T12:04:13Z
dc.date.available2015-06-29T12:04:13Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4122
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 143866en_US
dc.description.abstractBu çalışma, yazılı anlatım derslerinde öğretmenin verdiği yazılı dönütün özellikleri ve öğrencinin yazdığı 2. taslak çalışmada neden olduğu değişimleri araştırmaktadır. Son zamanlarda yazma becerisinin kazandırılmasında izlenilen yöntemler değişiklik göstermektedir. Uzun bir süredir yazma öğretiminde önemle üzerinde durulan “sürece odaklı yazma” (process writing) yaklaşımı öğrenciye verilen dönütü (feedback) önemli kılar. Çünkü sürece odaklı yazılı anlatımda öğrencinin yazdığı taslak çalışmalar ve bu taslak çalışmaların öğretmen tarafından yapıcı bir şekilde değerlendirilmesi dönüt ile sağlanır. Bu değerlendirmeler öğrenciyi bir sonraki taslak çalışmada yapması gereken değişiklikler için yönlendiren dönütlerdir. Öğrencilerin bu yazılı dönütleri dikkate almaları için bu dönütlerin bazı özellikler içermesi gerektiği bilimsel araştırmalar sonunda gösterilmiştir. Bu bulgular ışığında Türkiye'de yabancı dil ortamında öğretmenlerin ne kadar başarılı ve etkili dönüt verdiği betimleyici çalışmalarla öğrencilerin görüşleri baz alınarak araştırılmıştır. Bu çalışmaların çoğu öğrencilerin, öğretmenin kullandığı yazılı dönütlerin etkileri hakkında fikirlerinin belirlenmesi yöntemi ile, pek azı ise öğrencilere ait gerçek taslak çalışmalara dayandırılarak sonuçlandırılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Yazım -- Öğretimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Dilbilgisien_US
dc.titleCharacteristics of the EFL teacher's written feedback and its effects on the 2nd drafts of the studentsen_US
dc.title.alternativeYazılı anlatım derslerinde öğretmenin verdiği yazılı dönütler ve öğrencinin 2. taslak çalışmasına etkileri.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 42 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster