Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzcan, Fatma Hülya
dc.contributor.authorHatipoğlu, Recep
dc.date.accessioned2014-07-02T17:07:48Z
dc.date.available2014-07-02T17:07:48Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4134
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 151579en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce yazılı anlatım dersinde, öğrencilerin yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları üzerinde verilen yazılı ve sözlü dönütün, önce genel olarak ve daha sonra kompozisyon türlerine göre etkisinin araştırılmasıdır.Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü birinci sınıfından 19 öğrenci örneklem grubu seçilerek deneysel bir çalışma tasarlanmıştır. Deneklerin yazılı anlatım dersinde yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları toplanmış, 10 tanesine yazılı, 9 tanesine de sözlü dönüt verilerek yazmış oldukları bu taslakları gözden geçirip yeniden yazmaları istenmiştir. Deneklerin bu şekilde, dönem boyunca toplam 3 konuda (Karşılaştırma, Sınıflandırma ve Süreç Analizi konularında) kompozisyon yazmaları istenmiştir. Böylece 19 deneğin yazmış oldukları ilk kompozisyonlar ve gözden geçirilmiş kompozisyonlar iki ayrı öğretmen tarafından ESL Composition Profile ölçeğine göre değerlendirilip notlandırılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi sonucuna göre, yazılı dönüt ve sözlü dönüt ayrı ayrı değerlendirildiğinde her ikisinin de öğrencilerin ilk taslakları üzerinde belirgin olarak etkili olduğu ve kompozisyon türlerine göre belirgin bir farklılık göstermediği görülmüş, ancak genel sonuçlara bakıldığında yazılı ve sözlü dönütün birbirlerine oranla herhangi bir üstün yönü olmadığı saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Kompozisyonen_US
dc.titleA comparison of written and oral feedback on students' revisionsen_US
dc.title.alternativeYazılı ve sözlü dönütün öğrencilerin düzeltmeleri üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 80 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster