Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Gülnihal
dc.contributor.authorYılmaz, Zühre
dc.date.accessioned2014-07-02T09:30:35Z
dc.date.available2014-07-02T09:30:35Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4136
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 151591en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, öğrencilerin okuma derslerinde belli başlı okuma stratejilerine ve özellikle de çıkarsama (inférence) stratejisine karşı duyarlı kılınması amaçlanmaktadır. Araştırma, stratejik bir eğitim doğrultusunda 9 ve 11 kişilik iki gruba, haftada 3 saat süre ile toplam 8 haftalık bir eğitim sürecini kapsamaktadır. Sınıfta kullanılan metinler özellikle çıkarsama (inférence) stratejisini çalıştırmayı amaçlayan araştırmalardan oluşmaktadır. Veri toplama amacıyla deney ve kontrol gruplarının öğrencilerine bir okuma stratejileri ölçeği ve çıkarsama stratejilerini içeren bir ön-test uygulanmıştır. 8 hafta boyunca, deney grubu öğrencilerini bu stratejilere karşı bilinçlendirmek amacıyla her dersin sonunda bir Özdeğerlendirme Formu verilmiştir. 8 haftanın sonunda, amaçlanan değişikliklerin gerçekleşip gerçekleşmediğini ölçmek için her iki gruba yeniden okuma stratejileri ölçeği ve son-test uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, kontrol grubunda uygulama sonrası anlamlı bir fark gerçekleşmemiştir. Deney grubunun verilerinde ise fark gözlenmektedir fakat, bu da beklenen ölçüde anlamlı sayılmamaktadır. Sonuç olarak, deney grubunu çıkarsama stratejilerine karşı bilinçlendirmek amacıyla uygulanan Özdeğerlendirme formunun beklenen ölçüde ekili olmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFransız dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.titleL'enseignement du vocabulaire dans la classe de fleen_US
dc.title.alternativeFransızca yabancı dil sınıfında sözcük eğitimi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 169 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster