Hazır giyim sektöründe giysi tasarımının markaya etkisi üzerine bir araştırma
Özet
Moda tasarımının gelişmesiyle birlikte üretime uygun, fonksiyonel, özgün ve estetik ürünlerin tasarlanması hazır giyim işletmelerinin kalkınması ve tüketici ihtiyaçlarının karşılanması bakımından önemli bir gelişme olarak görülmektedir. Hızla küreselleşen dünyada rekabet faktörünün de etkisiyle işletmeler farklılaşmak ve rakiplerinden ayrılmak için markalaşma stratejilerine ve çalışmalarına ağırlık vermeye başlamıştır. Bu çalışma, moda tasarımının marka üzerindeki etkisini araştırmak ve tasarımın Türk hazır giyim sektöründeki önemini vurgulamak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma, literatürde iki ayrı disiplin olarak yer alan moda tasarımı ve markanın bir araya gelmesinden oluşan bütün ile ilgili alan çalışmalarına katkı sağlaması açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın amacı tasarımın hazır giyimdeki kullanımına ilişkin güncel ve geçerli bilgiler sunabilmektir. Bu çalışmada ana başlıklar halinde aktarılan hazır giyim, moda tasarımı ve marka ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırma örneklemi ölçütleri çerçevesinde Sarar markasına yönelik araştırma ve analizler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, verilerin desteklenmesi amacıyla literatür taramasından ve örneklemden elde edilen görsel, şekil ve tablolar kullanılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4994
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [50]