Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtar, Atilla, 1944-
dc.contributor.authorAraz, Güldane
dc.date.accessioned2015-10-13T05:17:30Z
dc.date.available2015-10-13T05:17:30Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6787
dc.descriptionTez (sanatta yeterlilik) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 341567en_US
dc.description.abstract"Baskıresmin Çağdaşlaşma Sürecinde Atölye 17" adı altında yürütülen Sanatta Yeterlilik Tez çalışmasında amaç, baskıresmin 20.yy.'da kendi özgün kimliğini kazanması ve çağdaş baskıresmin oluşum sürecinde, Atölye 17 sanat anlayışının çağdaş baskıresme ve burada çalışamış olan sanatçıların da çağdaş plastik sanatlara etkilerinin araştırılmasıdır. Bu araştırmayı yaparken kullanılan araştırma yöntemi tarama modelidir. Bu amaçla; Barselona, Paris, Frankfurt, Hannover, Düseldorf, Essen, Köln ve Türkiye'de müze incelemeleri ve kütüphane araştırmaları yapılmıştır. Tezde yer alan sanatçıların eserleri; Atelier Contrepoint'ın baskıresim arşivi, Centre Pompidou Big Bang sergisi, Musee du Louvre, Musee d'Orsay, la Fondation Joan Miro, Reial Cercle Artistic'da Salvador Dali sergisi, Düseldorfta K20 ve K2i Kunstsammlung, Frankfurt'ta Klangkörper Museum ile Yves Klein sergisi, Essen'de 'Cezanne-Aujbruch in die Moderne' sergisi, Barcelona Picasso, Müzesi, Köln'de Kathe Kollwitz Museum ile Museum Ludwig'de Pop Ikonen ve E.Hopper sergisi ve Waif-Richartz-Museum Graphik Sehen sergilerinde incelenmiştir. Paris'te Biblioteque Forney, Centre Pompidou kütüphanesi, Atelier Contrepoint'ın kitaplığı ile Köln Universitesi, Anadolu Üniversitesi ve YÖK Kütüphanesi, internet kaynakları ve araştırmacının kendi kitaplığı incelenmiştir. Atelier Contrepoint'da, Atölye 17'de de uygulanmış baskı tekniklerinin uygulamaları gözlenmiştir. Araştırma süresince elde edilen tüm veriler ve gözlemler, tezin amacıdoğrultusunda değerlendirilerek araştırma sonuçlanmıştır. Tez çalışmasında; baskıresmin ilk çağlardan günümüze teknik ve sanatsal gelişim süreci; 20.yy. süresince Paris ve ABD'nin sanat ortamları, sanat akımları ve Atölye 17'de çalışan sanatçılarınyaptıkları baskıresimler ve sanat anlayışları; Atölye 17'nin devamı niteliğinde olması nedeniyle de Atelier Contrepoint'ın sanat anlayışı incelenmiştir. 20.yy.'da geleneksel gravür teknikleri ve deneysel gravür çalışmalarının bilimsel bir yaklaşım ile uygulayan Atölye 1 7'de geliştirilen tek kalıptan çok renkli gravür ve otomatizm yöntemleri ile çizgilerle kompozisyon çalışmaları baskıresimde çağdaş yaklaşım sağlamıştır. Aynca farklı materyallerin birlikte kullanıldığı deneysel sanat çalışmaları ile de Atölye 17, baskıresmin kavramsallaşmasında etkilidir. Baskıresmin Kavramsal Sanat ve diğer çağdaş sanat anlayışları ile olan etkileşiminin incelenmesi ve tespitlerin değerlendirilmesi baskıresmin teorik inceleme eksiği sorununa bir çözüm olarak önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBaskıresim -- 20. yüzyılen_US
dc.titleBaskıresmin çağdaşlaşma sürecinde Atölye 17en_US
dc.title.alternativeBaskıresmin çağdaşlaşma sürecinde Atölye on yedi.en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVIII, 161 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster