dc.contributor.advisor | Uzuner, Oya | |
dc.contributor.author | Önder Er, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2015-04-30T09:45:22Z | |
dc.date.available | 2015-04-30T09:45:22Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6905 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 248788 | en_US |
dc.description.abstract | Toprağı su ile karıştırıp seramik kaplar yapmayı ve pişirmeyi öğrenen insan, süreç içinde estetik kaygılarının gelişmesiyle, hem kile şekil verip hem de farklı malzeme arayışlarına girmiştir. Bu çalışmada renklendirilecek bünye olarak geleneksel bir malzeme olan, pişme rengi beyaz çini çamuru ve yine yüksek derecede beyaz pişme rengine sahip, renklendirici olarak kullanılan oksit ve boyaların etkilerini iyi gösteren porselen çamuru kullanılmıştır. Bu bünyelerin renklendirme denemeleri, temel renklendirici oksitlerin bünyelere belli oranlardaki katkılarıyla yapılmıştır. Bu araştırmada bir renkli çamur tekniği olan; farklı renkte çamurların çeşitli yöntemlerle karıştırılmasıyla yapılan ve "mermer tekniği" olarak adlandırılan şekillendirme yönteminin tarihsel gelişimi, uygulama aşamaları, dünyadan ve ülkemizden bazı seramik sanatçılarının eserleriyle örneklendirilmiş ve açıklanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Seramik | en_US |
dc.title | Seramik sanatında mermer tekniği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 72 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |