Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBerberoğlu, C. Necat
dc.contributor.authorPetek, Ali
dc.date.accessioned2003-05-22T16:29:05Z
dc.date.available2003-05-22T16:29:05Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7923
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 11952en_US
dc.description.abstractSoba üretimi mevsimsel olma özelliğinin yanısıra emek yoğun bir yapıdadır. Bu sektörde az sayıda büyük firma çok sayıda küçük firma birlikte faaliyet göstermektedir. Üretim talebi karşılayacak düzeydedir. Soba talebini belirleyen en önemli unsur sobayla ısınan hane halkı sayısıdır. Rasyonel tüketici için ısınma maliyeti, soba talebinde bir değer belirleyici olmaktadır. Ürün piyasasında 'Kısmi oligopol' şartları hakimdir. Rekabet, Döküm ve LPG sobada daha az saç sobada daha yoğundur. Saç soba piyasasında egemen firmanın fiyat inderliği sözkonusudur. Girdi piyasasında üreticiler, tekelle karşı karşıyadırlar. Girdi tekellerinin satış politikaları yeni üreticilerin piyasaya girişlerinde en büyük engelleri oluşturmaktadır. Sonuç olarak saba piyasasında küçük üreticilerin piyasadan çekilmesiyle atomik rekabet kaybolurken 'mutlak oligopol' piyasasına doğru hızla ilerlenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoba sanayiien_US
dc.titleTürkiye'de soba piyasasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage78 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster