Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorOktay, Nüvit
dc.contributor.authorKocaöz, Türkân
dc.date.accessioned2003-03-03T16:23:57Z
dc.date.available2003-03-03T16:23:57Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8039
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 102863en_US
dc.description.abstractDünyadaki bütün insanların ortak kimliği, tüketici olmaları ve çeşitli tüketim malları kullanmalarıdır. Üretilen mal ve hizmetle- ri, belirli ihtiyaçlarını gidermek üzere kullanan, bu mal ve hizmet- lerden belirli amaca yönelik olarak istifade eden özel ve tüzel kişi- lere tüketici denilmektedir. Ekonomik faaliyetlerin en önemli amaçlarından biri, sınırlı kaynaklarını rasyonel bir şekilde kullanılması yolu ile tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak mal ve hizmetlerin üretilmesidir. İktisadi ve sosyal alanlardaki gelişme ve gelişmeler ile serbest piyasa ekono- misinin değişen şartları karşısında tüketicilerin ihtiyaçlarını karşı- lamasında beliren sorunları yalnız başlarına çözemeyecekleri anlaşıl- mıştır. Bunun sonucunda tüketici menfaatlerini korumak amacıyla çare- ler aranmasının zorunlu olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Tüketicinin korunması ile ilgili temel prensip ve amaçlar genelde kamu düzeni ve sağlık kurallarına uygunluk, özelde ise tüke- ticierin menfaatleridir. Bu temel prensip ve amaçlara ulaşmak için, üretilen mal ve hizmetlerin fiyat, kalite, standart, doğru ölçü ve tartı, ilan ve reklamlar, kullanma süresi ve ambalajlama gibi çok çeşitli yönlerden denetlenmesi gerekmektedir. Tüketicinin korunması konusunda ülke düzeyinde sağlanabilecek bir düzen, geniş çerçevede, milli ekonomide kaynak israfını önleyecek- tir. Maliyetlerin düşürülmesi, tüketiciler ile satıcılar arasında geniş kapsamlı bir ahengi gerçekleştirir. Standardizasyon ile kalite şuurunun öncelikle ülke içinde yaygınlaştırılması ile dış pazarlara yüksek kaliteli ve standartta uygun mal sevk edilecektir. Bunun reka- bet gücünü arttırıcı rolü de gözden uzak tutulmamalıdır. Önemi ve evrensel niteliği, üretimin çoğalması ve talebin sü- rekliliği ile ön plana çıkan tüketicinin korunmasına yönelik düşünce ve düzenlemeler, ülkemizde sanıldığı kadar yeni değildir. Nitekim mev- cut mevzuatımızda tüketicilerin dolaylı veya dolaysız korunması ile ilgili olarak bugüne kadar çıkarılmış çok sayıda kuruluşa yetki ve sorumluluk veren birçok kanun, tüzük, kararname, yönetmelik ve tebliğ bulunmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketicinin korunması -- Türkiyeen_US
dc.titleTürkiye'de tüketicinin korunması : (sorunlar ve çözüm önerileri)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 153 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record