dc.contributor.advisor | Berberoğlu, C. Necat | |
dc.contributor.author | Günsoy, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2013-09-30T09:16:01Z | |
dc.date.available | 2013-09-30T09:16:01Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/8040 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 102864 | en_US |
dc.description.abstract | Ulaştırma alt sistemlerinin farklı özellik ve fonksiyonlara sahip oluşu, bu sistemlerden hangilerinin, nerede ve nasıl kullanı- labileceği sorununu gündeme getirmektedir. Yoğunlaşan ekonomik sorunlar karşısında, Türkiye'nin ekonomik kaynaklarına uygun bir ulaştırma politikası takip etmesi bir zorunlu- luk halini almıştır. Dolayısıyla, etkin bir ulaştırma sistemi kurma çabası kapsamlı ekonomik analizlere ihtiyaç gösterir. Yapılan çalışmada, Türkiye'nin ulaştırma politikaları ele alınarak ulaştırma alt sistemlerinin kullanımında etkinliğin sağlanma derecesi araştırılmıştır. İlk iki bölümde ulaştırma sektörü ve ulaştırma alt sistemleri- nin genel yapısı incelenmiş, üçüncü bölümde ise Türkiye'de bugüne ka- dar uygulanan ulaştırma politikaları ele alınarak sonuçları yorumlan- mış ve tartışılmıştır. Son bölümde ise ulaştırma sektöründe uygulanması gereken po- litikalar irdelenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Taşımacılık politikası -- Türkiye | en_US |
dc.title | Ulaştırma ekonomisinde alt sistemlerarası öncelik sorunu ve Türkiye uygulaması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 109, XI y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |