dc.contributor.advisor | Özer, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yıldırım, M. Kamil | |
dc.date.accessioned | 2003-03-28T16:33:47Z | |
dc.date.available | 2003-03-28T16:33:47Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/8121 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 122031 | en_US |
dc.description.abstract | Hükümetler her yıl bütçelerini yaparlar. Eğer bu bütçede harcamalar gelirlerden daha fazla ise bütçe açığı ortaya çıkar. Bütçe açığını finanse edebilmek için genelde iki yol kullanılır ; Bunlar ilave bono ihraç etmek ve ilave para basmaktır. Hükümet parasal tabanı yükselttiği zaman toplam nominal para arzının artışına neden olur ve enflasyon kısa sürede ortaya çıkar. Eğer hükümet bütçe açığının finansmanı için borçlarını artırıyorsa, bu yöntem faiz oranlarının yükselmesine neden olur, böylece yatırım harcamaları olumsuz yönde etkilenir ve potansiyel büyüme hızı düşer. Öte yandan faizler bir maliyet unsuru olduğundan, faizlerdeki maliyeti artırır ve enflasyona yol açar. Enflasyon ve maliyet dezavantajı ülkenin dış ticaretini olumsuz yönde etkileyerek dış açığın oluşmasına yada büyümesine neden olur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bütçe açıkları -- Türkiye | en_US |
dc.title | Türkiye'de 1980-1995 dönemi bütçe açığı dış açık ilişkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 74, vi y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |