Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGerek, Sevgi
dc.contributor.authorYılmaz, Gül
dc.date.accessioned2014-05-15T14:06:07Z
dc.date.available2014-05-15T14:06:07Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8130
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 125746en_US
dc.description.abstractÖZET: İhracat dış ticaretin en önemli unsurudur. İhracatın artması ihracat teşvikleri ile sağlanır. Bu nedenle özellikle gelişmekte olan ülkelerde ihracatın arttırılabilmesinde devletin payı büyüktür. Türkiye Gümrük Birliği'ne girdiği için ihracatı teşvik mekanizmaları kaldırılmış veya değiştirilmiştir. Türk firmalarının üretimlerinin arttırılması, yeni pazarlar bulması, bu pazarlara uygun mal üretmesi, rekabet şartlarının sağlanması gibi yeni tedbirler getirilmiştir. İhracatın teşvikinde Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde ihracat kredi ve sigorta sistemleri etkilidir. Gümrük Birliği çercevesinde İhracat kredilerinin Avrupa Birliği normlarına uyum sağlaması, amacıyla kredi programlarında yeni düzenlemeler yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİhracat teşviklerien_US
dc.subjectGümrük birliklerien_US
dc.titleTürkiye'de Gümrük Birliği sürecinde ihracatı teşvik politikasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 85, IV y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record