dc.contributor.advisor | Erdem, M. Burhan | |
dc.contributor.author | Tunç, Rafiye | |
dc.date.accessioned | 2002-07-17T16:47:01Z | |
dc.date.available | 2002-07-17T16:47:01Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/8213 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 155822 | en_US |
dc.description.abstract | Yükseköğretim, eğitim sisteminin en üst kademesini oluşturur. Günümüzün küreselleşmiş dünyasında coğrafi sınırların önemi azalmış, devletçilik yerini serbest pazar ekonomisinde bırakmış, özelleştirmeye hız verilmiş ve rekabet her alana damgasını vurmaktadır. Yükseköğretim sisteminin üç temel işlevi olan, “eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplum hizmetleri” ülke ekonomisinin itici gücü ve ülkenin uluslararası rekabet gücünü belirleyen başlıca unsurlardan biri haline gelmiştir. Bu konumuyla yükseköğretim, insanlığın ulaşmış olduğu bilgi toplumu aşamasında bilgi ekonomisinin beyni niteliğine bürünmüş bilgi fabrikasıdır. Bugün yükseköğretim düzeyi, bilim ve teknolojiyle birlikte, ekonomik, sosyal, kültürel, yönetsel ve demokratik boyutlar olmak üzere gelişmişliğin temel ölçütü olmuş ve iktisadi kalkınma düzeyi de insan kalitesi endeksine bağlı hale gelmiştir. Bundan başka yükseköğretim finansmanı da önem kazanarak, köklü reformlara sahne olmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Planlama -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim -- Türkiye -- Ekonomik yönler | en_US |
dc.title | Türkiye'de yükseköğretim : -bilgi ekonomisi perspektifinden- | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [XII], 118 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |