Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Kemal
dc.contributor.authorErdoğan, Meltem
dc.date.accessioned2015-10-12T18:05:44Z
dc.date.available2015-10-12T18:05:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8325
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 552639en_US
dc.description.abstractFarklı piyasa yapılarında, firmalar açısından en kritik kararlardan bir tanesi, mal ve hizmetin satılabileceği uygun fiyatın belirlenmesidir. Aksi takdirde olması gerekenden düşük fiyat belirlenmesi talep fazlalığına, yüksek belirlenmesi ise arz fazlalığına yol açmaktadır. Ayrıca firmanın ürettiklerini karlı bir şekilde satması, bununla birliktede müşteri memnuniyeti yaratacak bir fiyatın uygulanması son derece önemlidir. Bu nedenlerle bir mal veya hizmeti hangi fiyattan satacağım belirlemekdaha genel olarak uygulayacağı fiyatlama stratejisini belirlemek, firmanın alacağı en önemli karardır. Karını maksimize etmeye çalışan firma, tüketici artığından daha fazlasını almaya çalışır ve fiyatlama stratejisini de bu amaç doğrultusunda belirler. Bu nedenlerden ötürü, fiyat farklılaştırması, firmalar tarafından tercih edilen fiyatlama stratejilerdendir.Türkiye'de GSM şirketlerinin üçüncü derece fiyat farklılaştırması stratejisi kullanarak uyguladıkları fiyatlama stratejisinin çıktı ve refah etkilerini belirlemeye dönük bu çalışma, farklı müşteriler için farklı tarifeler uygulamasının, beklenildiği gibi istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde müşterilerin daha ucuza daha çok konuştuklarım göstermektedir. Bu nedenle, bu çeşit bir fiyatlama stratejisinin yarattığı çıktı ve refah etkileri açısından başarılı olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiyatlamaen_US
dc.titleBir fiyatlama stratejisi olarak üçüncü dereceden fiyat farklılaştırması : Türkiye'de GSM sektöründe bir uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 154 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster