Türkiye'de yayınlanan kadın dergilerindeki reklamlar üzerine bir analiz
Özet
Araştırmamız, reklam ortamlarından biri olan ve içerik bakımından kadın kitlesine seslenen dergiler ve bunların içinde yayınlanan reklamların incelendiği bir alan araştırmasıdır. Bu araştırma için Türkiye'de yayınlanan 4 kadın dergisi olan Kadınca, Kadın, Elele ve Ev Kadını dergilerini inceleme içine aldık. Bunlar reklamın unsurları olan hedef, araç, mesaj açısından incelenmiştir. Kadın dergilerindeki reklamların durumu gözönüne alınarak irdeleme yapılmıştır. Çalışma için mevcut istatistik araştırmalarından ve dergi yayınevlerine gidilerek yapılan görüşmelerden yararlanılmıştır. Dergilerin 1986 yılı sayıları inceleme içine alınmıştır. Araştırmamız iki bölümden oluşmuştur. birinci bölümde kadının oluma-yazma oranları ele alınmış, reklam ortamı olarak dergiler ve Türkiye'de yayınlanan kadın dergileri ayrıntılı olarak incelenerek bağıntı kurulmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde ise, dergilerdeki reklamlar konusunda yaratıcı çalışmalara değinilmiş, dergilerde hangi tür reklamlara yer verildiği oranlarla belirtilmiş, her kadın dergisinden rastgele erişimle birer örnek alınarak, kadın dergilerinde yayınlanma oranı yüksek olan kozmetik ürünleri reklamları incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise, hedeflenen kitlerin reklamlardan doğru olarak etkilemesi için reklamların biçim ve içeriğinin önemi, ayrıca hedef, araç, mesaj açısından analiz sonuçları incelenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8477
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]