Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTunçkan, Ergun
dc.contributor.authorErkurt, Hülya
dc.date.accessioned2014-03-17T10:26:35Z
dc.date.available2014-03-17T10:26:35Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8477
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6703en_US
dc.description.abstractAraştırmamız, reklam ortamlarından biri olan ve içerik bakımından kadın kitlesine seslenen dergiler ve bunların içinde yayınlanan reklamların incelendiği bir alan araştırmasıdır. Bu araştırma için Türkiye'de yayınlanan 4 kadın dergisi olan Kadınca, Kadın, Elele ve Ev Kadını dergilerini inceleme içine aldık. Bunlar reklamın unsurları olan hedef, araç, mesaj açısından incelenmiştir. Kadın dergilerindeki reklamların durumu gözönüne alınarak irdeleme yapılmıştır. Çalışma için mevcut istatistik araştırmalarından ve dergi yayınevlerine gidilerek yapılan görüşmelerden yararlanılmıştır. Dergilerin 1986 yılı sayıları inceleme içine alınmıştır. Araştırmamız iki bölümden oluşmuştur. birinci bölümde kadının oluma-yazma oranları ele alınmış, reklam ortamı olarak dergiler ve Türkiye'de yayınlanan kadın dergileri ayrıntılı olarak incelenerek bağıntı kurulmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde ise, dergilerdeki reklamlar konusunda yaratıcı çalışmalara değinilmiş, dergilerde hangi tür reklamlara yer verildiği oranlarla belirtilmiş, her kadın dergisinden rastgele erişimle birer örnek alınarak, kadın dergilerinde yayınlanma oranı yüksek olan kozmetik ürünleri reklamları incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise, hedeflenen kitlerin reklamlardan doğru olarak etkilemesi için reklamların biçim ve içeriğinin önemi, ayrıca hedef, araç, mesaj açısından analiz sonuçları incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDergi reklamlarıen_US
dc.titleTürkiye'de yayınlanan kadın dergilerindeki reklamlar üzerine bir analizen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageI, 45 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster