Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürgen, Haluk
dc.contributor.authorYılmaz, R. Ayhan
dc.date.accessioned2003-03-03T16:23:54Z
dc.date.available2003-03-03T16:23:54Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8483
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 102860en_US
dc.description.abstractOy vermek, T.C. Anayasası'nda nitelikleri belirtilen her Türk seçmenine sunulmuş bir haktır. Oy verme davranışını açıklayan yaklaşımlar oy verme hakkını egemenlik hakkı, bir kamu görevi ve felsefi-siyasal görüş olarak değerlendirir. Türkiye'de oy vermek zorunludur. Oy vermenin zorunlu olduğu diğer ülkelere örnek olarak Belçika ve Avustralya verilebilir. Zo- runlu oyun gerekçeleri, oy vermenin bir kamu görevi oluşu ve katılma oranlarının düşüklüğüne dayanır. T.C. Anayasası'na göre oy vermek bir görev değil haktır ve seçime katılma oranları diğer ülkelerle kıyas- landığında oldukça yüksektir. Zorunlu oy uygulaması ile oy vermenin demokratik anlam ve değeri azalmakla beraber seçmen oy verme davra- nışı ile ilgili gerçek tutumunu da yansıtamaz. Çalışmanın amacı, dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Türkiye'de zorunlu oy uygulamasını kaldırtmak ve seçmeni para cezası korkusu ile değil, oy vermenin gereğine inandırarak oy vermesini sağlamaktır. Bunu sağlamanın en demokratik yolu da ikna edici iletişim kampanyaları düzenleyerek, seçmeni oy verme davranışına teşvik etmek- tir. Amaca ulaşmak için çalışmada önce oy vermenin anlam ve önemi, oy vermeyi etkileyen değişkenler üzerinde durulmuştur. Daha sonra oy verme davranışını artırmada yararlanılacak ikna ve kitle iletişim kuramları açıklanarak, konu ile ilişkilendirilmiştir. So- nuncu bölümde ise, oy verme davranışını artırmada yararlanılacak bir iletişim modeli hazırlanmış ve bu modele uygun bir kampanya plan- lanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOy verme -- Araştırmaen_US
dc.titleSeçim dönemlerinde oy verme davranışını artırıcı iletişim kampanyalarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIV, 70 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster