Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBüker, Seçil
dc.contributor.authorUzoğlu, Sevil
dc.date.accessioned2015-01-05T16:02:53Z
dc.date.available2015-01-05T16:02:53Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8533
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138047en_US
dc.description.abstractGünümüzde modern kurum ve kuruluşlar kurumsal kimlik kavramına önem vermişlerdir. Çünkü kurumsal kimlik, bir kuruluşun kim olduğunun, ne yaptığının ve bunu nasıl yaptığının görsel ve davranışsal sunumudur. Bu çalışmada modernleşme kuramının özellikle 'geleneksel' ve 'modern' kavramları ve bu ilişki arasında kurduğu 'ikilik' ilişkisi irdelenmektedir. Daha açık bir deyişle, Türkiye'nin modernleşme sürecindeki gelişimi ürettiği ürünler ve hizmetler ile çok iyi yansıtan moda kuruluşu olan 'Vakko' seçilmiştir. Burada amaç Vakko özelinde Vakko'nun kurumsal kimlik öğelerinin, Türkiye'nin modernleşme sürecine nasıl bir yanıt verdiğini, bu yanıtın anlambilimsel olarak nasıl bir tarihsel tecrübeyi ifade ettiği ve modernleşme süreci ile bu yanıt arasındaki ilişkinin niteliğini ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle kurumsal kimlik kavramına açıklık getirilmiş ve modernleşme sürecinde geleneksel ve modern karşıtlığı irdelenmiş ve bir moda kuruluşu olarak tanımlanabilecek Vakko'nun kurumsal kimliğini tarihsel toplumsal, ekonomik ve kültürel koşulları değerlendirerek çözümlenmiş ve kimliğin nasıl sunulduğu araştırılmıştır. Kuşkusuz kurumsal kimliği ölçmede saysal yöntemlerin yanısıra, sayısal olmayan yöntemler de kullanmak olasıdır. Pek çok alanda kullanılan anlambilim yöntemini, kurumsal kimliği ölçmede yeni bir yöntem olarak geliştirmek mümkündür. Bu çalışmada Vakko'nun kurumsal kimliği anlambilimsel yöntemle çözümlenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGiyim -- Sosyal yönleren_US
dc.subjectŞirket imajıen_US
dc.subjectGörsel iletişimen_US
dc.titleKurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneğien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 233 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster