Halkla ilişkilerin kriz yönetimi açısından işlevleri ve planlama süreci
Özet
Günümüz yüksek rekabet koşullarında varlığını kabul ettirmek bir işletme için oldukça zordur. Daha da zor olan köklü işletmelerin oluşturdukları varlıklarını koruyabilmeleridir. Beklenmedik bir zamanda meydana gelen kriz, işletme için dönüm noktasıdır. Bu dönüm noktasını atlatabilmek iletişimin başarısıdır. Tezin birinci bölümünde, Halkla İlişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimine yer verilmektedir. Amaç Halkla İlişkilerin bugünkü konumunu ortaya koymak ve kriz yönetiminin Halkla İlişkiler açısından önem kazandığını vurgulamaktır. İkinci bölümde, kriz ve krize yönelik hazırlıklar incelenmektedir. Krizin tanımı, kriz türleri, krize neden olan iç ve dış etmenleri belirleyerek, kriz takımı oluşturma ve senaryoya (gerçeğe benzeyen durumlar yaratmak ve bunların üzerinde çalışarak gerekli kriz planlarını hazırlamak) dayalı uygulamalar üzerinde durulmaktadır. Tezin üçüncü bölümünde, bir kriz anındaki Halkla İlişkiler uygulamalarına yer verilmektedir. Son yıllarda yönetimsel alanda Halkla İlişkilerin önem kazanan bir fonksiyonu olan kriz yönetimi açıklanmakta, kriz planlaması, iletişim süreci ve iletişim stratejileri incelenmektedir. Tez çalışmasının dördüncü bölümünde ise genel anlamda bir krizin çıkış nedeni, evreleri, yazılı basında nasıl yansıdığı ve krize yönelik uygulanan kriz iletişiminin etkinliği Mesa-Nurol şirketi örnek olayı üzerinden incelenmektedir. Bu şirket T.B.M.M. Genel Kurul Salonu inşaatında karşılaştığı kriz ile gündeme gelmiştir. Tezin son bölümünde de bu araştırmanın sonuçlarına ve önerilere yer verilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8540
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]