Şirket tanıtımında sponsorluk yaklaşımları
Özet
Sponsorluk ''sponsor olan şirketle hiçbir bağlantısı olmayan bir organizasyona para veya malzeme desteği vererek her iki gruba da fayda sağlayacağını umut ederek desteklenmesi'' olarak tanımlanabilir. Şirketlerin, sponsorluk ve diğer destekleyici iletişim araçlarıyla, hedef kitlelerin üzerinde bırakmak istedikleri etkinin geri dönüşümü uzun vadede gerçekleşir. Şirketlerin sponsorluk çalışmalarında üç yaklaşımdan yararlanılır. Bunlar reklam yaklaşımı, halkla ilişkiler yaklaşımı ve pazarlama yaklaşımıdır. Şirketler sponsorluk çalışmalarında bu üç yaklaşımdan birini seçerken diğer yaklaşımlarla da ilişki kurarlar. Uygulamada Türkiye'de sponsorluk çalışmalarında başarılı olmuş şirketlerin sponsorluk yaklaşımları açısından değerlendirmesi yapılmaktadır. Çalışmada planlı, yönlendirilmiş görüşme tekniği kulanılmıştır. Araştırmanın amacı, şirketlerin sponsorluk çalışmalarında ne kadar bilgi sahibi olduklarını ortaya koymaktır.Görüşmelerden çıkarılan sonuçlarla uygulama çalışması tamamlanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8542
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]