Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnlü, Sezen
dc.contributor.authorMadenoğlu, Canan
dc.date.accessioned2016-05-31T15:33:10Z
dc.date.available2016-05-31T15:33:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8576
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 178661en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim örgütü yöneticilerinin örgütsel stres kaynakları, stresle başa çıkma tarzları ve benlik saygısı düzeylerinin birbirleriyle olan ilişkisini belirlemektir. Bu çalışma Eskişehir il merkezinde çalışan, resmi ilk ve ortaöğretim kurumu yöneticileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma modeli olarak genel tarama modeli seçilmiştir. Bu model çerçevesinde "Stres Ölçeği", "Stresle Başa Çıkma Ölçeği" ve "Benlik Saygısı Ölçeği", kullanılmış ve katılımcıların demografik özelikleri belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda eğitim yöneticilerinin örgütsel stres kaynakları; işyerinde çok fazla sorumluluk yüklenmek ve sorumlulukların yeterince belirgin olmayışı, çok fazla iş yapmak zorunda kalmak işte çok fazla acil olaylar oluşu, düzensiz çalışma saatleri ve amirlerle ilgili sorunlar/değerlendirmedeki adaletsizlikler olarak belirlenmiştir. Eğitim yöneticilerinin stresle başa çıkma tarzlarından en fazla "Kendine güvenli" ve "İyimser yaklaşımı" tercih ettikleri, benlik saygısı düzeylerinin de orta ve yüksek düzeylerde yer aldığı sonucuna varılmıştır. Stres kaynağının arttıkça "Kendine güvenli" ve "İyimser yaklaşım" başa çıkma tarzlarını tercih etme oranının düştüğü buna karşılık "Kendine güvensiz yaklaşım", "Boyun eğici yaklaşım" ve "Sosyal destek arama yaklaşımı" oranının yükseldiği gözlemlenmiştir. Ayrıca stres kaynağının etkisi arttıkça "Benlik saygısı" düzeyinde düşüş görülmektedir. Eğitim örgütü yöneticilerinin benlik saygısı düzeyleri ile stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişki incelendiğinde ise benlik saygısı düzeylerinin, "Kendine güvenli yaklaşım" ve "İyimser yaklaşımla" pozitif, "Kendine güvensiz yaklaşım", "Boyun eğici yaklaşım" ve "Sosyal destek arama" davranışıyla negatif bir ilişki içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Kendine güvensiz yaklaşım ve sosyal destek arama yaklaşımı kullanımının yaş ve kıdem artışıyla arttığı, kendine güvenli yaklaşımının kullanımı ile yaş ve kıdem arasında ise negatif ilişki gözlemlenmiştir. Bu sonuç daha genç ve daha kıdemsiz okul müdürlerinin ke ndine güvenli yaklaşımı, yaşça büyük ve kıdemlilere göre daha fazla tercih ettiklerini göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStres yönetimien_US
dc.subjectOkul yöneticileri -- Psikolojien_US
dc.subjectBenlik saygısıen_US
dc.titleEğitim örgütü yöneticilerinin örgütsel stres kaynakları ve stresle başa çıkma tarzlarının benlik saygısı düzeyleriyle olan ilişkisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 140 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster