Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzalp, İnan
dc.contributor.authorBerberoğlu, Güneş N.
dc.date.accessioned2015-12-04T21:30:30Z
dc.date.available2015-12-04T21:30:30Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8655
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 11935en_US
dc.description.abstractÇağımızda kitle iletişimi en ileri teknolojik boyutlarda gerçekleştirilmektedir. Teknolojiden en fazla payını alan görsel ve işitsel kitle iletişim araçlarının yanısıra yazılı basın ve ürünleri iletişim çağının en eski ve en etkili unsurlarıdır. Basının kitlelere, haber, yorum ve düşünce sentezini ulaştırabilme özelliği, diğer kitle iletişim araçlarına karşı sağladığı en temel üstünlüktür. Bir anlamda kitleleri yönlendiren basın işletmelerinin, kendi bünyelerinde çalışmaları ve çalışanları organize etme, yönetme ve insan unsuruna yaklaşım biçimleri nasıldır? Toplumları yönetmedeki başarı kendi işletmelerinde de gösterilmekte midir? Bu çalışmanın temel amacı, yukarıdaki sorulara teoride ve uygulamada cevap verebilmektir. Ayrıca, yapılan araştırmanın basın işletmeciliği literatürüne bir katkı olabileceği düşünülmüştür. Bu amaçlara yönelik olarak, çalışmanın birinci bölümünde genel olarak kitle iletişimi ve basın işletmeciliği; ikinci bölümde basın işletmelerinin yönetsel özellikleri, organizasyon yapıları ve yönetme şekillerine ilişkin teorik bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölüm uygulama çalışmasını ve sonuçlarını kapsamaktadır. Bu bölümde, basın işletmelerinin organizasyon yapıları ve yönetim şekilleri hakkında verilen teorik bilgilerin, Türkiye'deki büyük basın işletmelerinde geçerliliği araştırılmıştır. Büyük basın işletmelerimizde çalışanlara (yöneticiler ve yönetim dışındakiler) yönetilen anket soruları alınan cevaplar ve görüşler ışığında sonuca varılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBasınen_US
dc.subjectOrganizasyonen_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.titleBasın işletmelerinin organizasyon yapıları ve yönetim şekilleri : Türkiye'deki büyük basın işletmelerinde uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage257 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster