Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzgü, Tahir
dc.contributor.authorÜnlü, İlhan
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8682
dc.identifier.urien_US
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 8381en_US
dc.description.abstractZaman içinde kitle iletişim ortamları, yüzyüze satış faaliyetlerinin en azından tanıtıma ilişkin fonksiyonunda satıcının yerini almış; belirli anlamlarla yüklü reklam mesajları hedef kitleye yoğun biçimde kitle iletişim araçları vasıtasıyla ulaştırıla gelmiştir. Bu noktada, reklam ortamı olarak adlandırdığımız kitle iletişim araçları, reklam mesajlarıyla hedef kitlenin karşılaştığı yerlerdir. Reklam ortamları planlaması olarak adlandırılan süreç bir yanda pazarlama stratejisi, reklam ortamlarının uygunluğu, reklam ortamlarının etkinliği, bütçe ve ortam fiyatları gibi girdilerin öbür yanda da ortam seçiminin yapıldığı, frekans ve ölçünün elde edildiği zihinsel bir süreçtir. Bu sürecin sonuç kısmı zorunlu olarak sayısal biçimde ifade edilir. Eğer planın girdileri ile çıktıları arasında sayısal bir fonksiyonel bağlantı kurulmuş ise bu süreci sayısal olarak tanımlamak mümkündür. Girdiler ile çıktılar arasında sayısal bir ilişkinin kurulması reklamcılık disiplininin pozitifleştirilmesi açısından önem taşır. Bu nedenle, çalışmanın amacı, reklam ortamları planlaması sürecinde mümkün olduğu kadar sayısal yöntem kullanılması ve doğru verilere dayalı olma şartı ile sayısal yöntemlerin daima tercih edilmesi gerektiğini ortaya koymaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectReklamcılık -- Medya planlamaen_US
dc.titleReklam ortamları planlaması-sayısal yöntemler ve bir model denemesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageV, 145 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster