Sistem yaklaşımı açısından finansal bilgi sistemi ve maliyet muhasebesi alt sistemi uygulaması
Özet
Günümüzde gitgide artan ve buna bağlı olarak daha karmaşık duruma gelen ekonomik sorunlar, işletmelerin yönetimini güçleştirmiş- tir. Bu açıdan yönetimin temel görevi, işletmelerin yaşamlarını sür- dürebilmeleri, büyümeleri ve gelişmeleri için uygun ortamı yatarmak ve bu ortamı devamlı kılmak olmalıdır. Ancak yöneticilerin bu görevi işletmenin amaçları doğrultusunda ve başarılı bir şekilde yerine getirmelerinin ana koşulu; yönetim süreci için gerekli bilgileri sağlamaktadır. Zamanlı, ilgili ve anlamlı bilgi, işletmelerin yönetimine ilişkin planlama, örgütleme, yürütme, kadrolama ve kontrol işlevle- rinin yürütülmesinde çok önemli rol oynar. Çünkü bilgi olmaksızın yönetimin ileriye dönük planları oluşturma, bu planları uygulama ve kontrol etme olanağı yoktur. İşletmelerin açık bir sistem olmaları nedeniyle bilgi gereksinmeleri; iç bilgiler ve dış bilgiler olmak üzere iki gurupta toplanır. İç bilgiler, yöneticilere işletmenin içe yönelik eylemlerini yakından izleme ve kontrol etme olanağı yaratır. Dış bilgiler ise, işletmelerin çevreyle karşılıklı bir bağımlılık içinde işlev görmelerini ve ekonomik ve sosyal koşullar çerçevesinde ileriye dönük planların yapılmasını olurlu kılar. Gerek iç bilgiler gerekse dış bilgiler yöneticilerin olaylara bakış açılarını olumlu yönde etkileyerek, içinde bulundukları belir- sizlik ortamını, sağlanan bu bilgilerin doğru olması, tamlığı ve zamanında sağlanması oranında azaltacaktır. Çünkü yöneticilere sunulan bilgiler bir karar modelinin girdileri olacaktır. Karar modeline giren bilgilerin sağlamlığı o kararın değerini arttıracaktır. Geçmişte yöneticiler bilgi gereksinmelerini çeşitli ve gelişi- güzel kaynaklardan sağlamaktaydılar. Bilgileri işletmenin değişik bölümlerinden derlemek gibi bir durumla karşı karşıya bulunmaktaydır- lar. Ayrıca bu bilgiler kişisel yeteneklere göre de farklı bir biçimde oluşturulmaktaydı. Geçmişle ilgili bu durum birçok işletmede bugün de güncelliğini korumaktadır. Yöneticilere gerekli bilgileri sağlama açısından görülen bu düzensizlik doğal olarak bir takım sorunların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bilgi sağlamaya ilişkin olan söz ko- nusu sorunları şu şekilde sıralamak olasıdır: 1. Bilgi akışının düzensizliği ve karmaşıklığı, 2. Bilgi yaratmak için yapılan birçok işlemin gereksiz tekra..
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8692
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]