Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8755
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 8634en_US
dc.description.abstractBasın işletmeleri, toplumsal iletişimin sağlanmasında önemli bir işlevi yerine getirirler. Çalışmanın amacı, basın işletmelerinde dağıtım kanallarını incelemek ve Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısını ortaya koymaktır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde basına ilişkin kavramlar ve basın işletmelerinin bazı özellikleri tanıtılmıştır. Ayrıca, basın işletmelerinde pazarlama kavramı ve pazarlama karmasını oluşturan mal, fiyat ve satış çabalarının özelliklerine değinilmiştir. Basın işletmeleri tarafından üretilen gazete ve dergilerin güncelliklerini çabuk kaybetme özelliklerinden dolayı, dağıtım kanallarına ilişkin karar ve politikalar büyük önem kazanır. İkinci bölümde basın işletmelerinde dağıtım kanalları ve alternatif dağıtım politikaları üzerinde durulmuştur. Basının gelişmiş olduğu ülkelerdeki dağıtım kanal yapıları da bu bölüm kapsamında tanıtılmıştır. Üçüncü bölümde Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısı incelenmiştir. Önce gazete ve dergilerin ülke çapında dağıtımında yer alan aracı işletmeler tanıtılmıştır. Fiziksel dağıtım, kanal içindeki bilgi akışı, para akışı, satış çabaları akışından bahsedilmiştir. Ayrıca dağıtımda iade sorunu ve dağıtımda abone sistemi incelenmiştir. Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısına ilişkin ulaşılan sonuçlardan bazıları şöyledir: - Türkiye'de gazete ve dergilerin dağıtımı uzun bir kanal yapısı izlemektedir. - Abone dağıtım sistemi, basının gelişmiş olduğu ülkelerden farklı olarak çok gelişmemiştir. Ülke düzeyinde ancak iki gazete bu yöntemle dağıtılmaktadır. - Son satış noktaları gazete-dergi satışında uzmanlaşmış işyerleri değildir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectBasınen_US
dc.subjectDağıtım kanalları (Pazarlama)en_US
dc.titleBasın işletmelerinde dağıtım kanalları ve Türkiye'deki durumen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 135 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster