Departmanlı mağazalarda başlangıç satış eğitimi ve Ordu Pazarları'ndaki inceleme
Özet
Departmanlı mağazalarda başlangıç satış eğitimini açıklayan çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde departmanlı mağaza kavramı tanımlanmış, bu mağazaların tarihi gelişimi ve özellikleri incelenmiştir. İzleyen ayrımlarda departmanlı mağazaların faaliyetlerini etkileyen faktörler ve bu mağazaların organizasyon yapıları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bu bölümün son ayrımında ise Türkiye'deki departmanlı mağazaların durumu ve sorunlarına ayrıntılı olarak değinilmiştir. Çalışmamızın ikinci bölümü, personel eğitimi, satış eğitimi ve departmanlı mağazalarda başlangıç satış eğitimini kapsamaktadır. Bu bölümün ilk ayrımında, personel eğitimine duyulan ihtiyaç açıklanmıçtır. İkinci ayırımda satış eğitimi ve amaçları, satış eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve uygulama yöntemleri incelenmiştir. Bu bölümün son ayrımında ise, departmanlı mağazalarda başlangıç satış eğitiminin fonksiyonel özellikleri ile merkezleşme ve merkezleşmeme uygulamalarına ayrıntılı olarak değinilmiştir. Üçüncü ve son bölümde çalışmamıza en yakın örneklerden biri olması nedeniyle, ORDU PAZARLARI'ndaki başlangıç satış eğitiminin uygulanmasını ortaya koymayı amaçlayan bir incelemeye yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda ise, sonuç ve yorumlarla çalışmanın bir değerlemesi yer almaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8792
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]