Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorDereköy, Ahmet Hamdi
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8832
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 19283en_US
dc.description.abstractTurizm, boş zamanın ve tasarrufun nasıl kullanılacağına ilişkin ekonomik bir kararla başlayan ve yatırım, tüketim, istihdam, ihracat, kamu gelirleri gibi ekonomik boyutları olan, işletme organizasyonu gerektiren bir girişimdir. Bu bakıma ülke için toptan ve perakende fiyatla yapılan mal ve hizmet satışı olarak düşünülebilir. Turizmin gelişmesi ülkenin döviz gelirlerini artırırken, önemli ölçüde de doğrudan istihdama yol açarak, diğer sektörlerdeki istihdam ve gelir düzeylerini de yükseltir. Tabii ki tüm bu sonuçların gerçekleşmesi için, başlangıçta, toplumsal kaynakların dağıtımı, kullanımı, diğer bir ifadeyle yatırımlarla ve işletme organizasyonu ile ilgili bir dizi ekonomik kararın alınması gerekir. Turizm, gerek dünyada, gerekse ülkemizde son yıllarda önemi gi- derek artan bir endüstri durumuna gelmiştir. Turizmin bir ülke ekono- misi içindeki yeri sözkonusu olduğunda, olaya ödemeler dengesi, istih- dam, milli gelir içindeki pay, vb. açılardan bakmak gerekir. Bunun sonucunda turizm gelirlerinin toplam devlet gelirleri içindeki payı- nın oldukça büyük olduğu görülür. Ancak, turizm gelirlerini artırmak için yapılacak yatırımlar da, diğer sektörlere oranla oldukça fazladır. Bu nedenle, turizm yatırım- ları gerçekleştirilirken kamu ve özel kesimin birbirine yardımcı ol- ması gerekmektedir. Sözkonusu yatırımlar tamamen kamunun üzerine bıra- kılamayacak kadar büyük kaynak ve çaba gerektirmektedir. Bu nedenle devlet, ana altyapıyı gerçekleştirerek, bu alanda öncü ve örnek işlet- meler açarak, turizmin gelişmesini istediği alanlarda birtakım sübvan- siyonlar sağlayarak, turizme yatırım yapmak isteyen girişimcilere des- tek olur. Turizm eğitiminde ön ayak olur. Eğitim-istihdam ilişkisi kurarak, endüstriye kalifiye eleman yetiştirilmesini sağlar. Turizm işletmelerinin (konaklama tesisleri, seyahat acentaları, tur operatör- leri vb.) belirlediği fiyatları onaylayarak denetleme görevini yapar. Endüstri için gerekli olan turizm politikasını tespit ederek birlikte çalışması gereken tüm sektörlerin faaliyetlerini koordine eder. Turizm endüstrisinin ilişkide bulunduğu sektörler arasında konaklama, ulaş- tırma, gıda, sağlık, eğitim vb. yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm -- Türkiyeen_US
dc.titleTurizm endüstrisinde kamu desteği ve Türkiye örneğien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, III, 141 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster