Havayolu pazarlaması Eskişehir'deki potansiyel iş amaçlı pazarın müşteri profilinin belirlenmesi
Özet
Havayolu işletmelerinin artan rekabet ortamında başarılı ola- bilmeleri tüketici yönlü olmalarına bağlıdır. Tüketici istek ve ihti- yaçlarının en iyi bir biçimde tatmin edebilmek için ise pazar yapısı- nın özelliklerinin bilinmesi son derece önemlidir. Havayolu işletmeleri tarafından Türkiye'de yapılan pazar araş- tırmaları incelendiğinde müşteri profilinin belirlenmesine yönelik olarak yeterli araştırma yapılmadığı görülmektedir. Havayolu işletme- leri sadece mevcut pazarlarındaki müşterilerinin dilek ve şikayetle- rinin neler olduğunu belirlemeye yönelik olarak uçuş sırasında anket formları yardımıyla araştırmalar yapılmaktadır. Yeni bir hat açma ko- nusunda potansiyel müşteri profilinin belirlenmesi yönelik araştırma- lar ise yapılmamaktadır. Bu çalışmada kapsamlı bir literatür taraması yapılarak hava- yolu işletmelerine yönelik pazarlama faaliyetleri hakkındaki bilgi birikimi özetlenmeye çalışılmıştır. Eskişehir'deki iş amaçlı pazara yönelik yapılan müşteri profili araştırmasıyla da bu konudaki bilgi birikimine katkıda bulunulmaya çalışılmıştır. Havayolu pazarlama faaliyetlerini inceleyen bu çalışma üç bölümde yapılandırılmıştır. Birinci bölümde havayolu pazarlama karması incelenmiştir. Dört kısımdan oluşan birinci bölümde havayolları için hizmet, fiyatlama, dağıtım ve tutundurma faaliyetleri ortaya konmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde havayolları için pazar kavramı ortaya konularak pazar bölümlemesinin önemi, nasıl yapıldığı ve havayolu işletmelerinin kullandığı pazar araştırması teknikleri üzerinde durulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümü Eskişehir'deki potansiyel iş amaçlı seyahat pazarının müşteri profilini belirlemeye yönelik bir araştırma- yı kapsamaktadır. 167 kişiyle yürütülen bu araştırma ''tanımlayıcı'' bir araştırma niteliğindedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8855
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]