Uluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi : yabancı sermayeli işletmelere yönelik bir araştırma
Özet
Uluslararası pazarlamada adaptasyona karşı pazarlama program ve süreçlerinin standardizasyonu oldukça tartışmalı bir konudur. Pazarlama literatüründe bu konu 1960'lardan beri tartışılmaktadır. Akademisyenler 1960'lardaki tartışmalarda uluslararası reklamcılık stratejisi üzerinde yoğunlaşmıştır. Tartışmalar daha sonra uluslararası pazarlama programının diğer unsurlarını da içerecek şekilde geliştirilmiştir. Konuya ilgi 1980'lerdeki globalleşme eğilimleri bağlamında sürdürülmüştür. Bu çalışmada uluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi incelenmeye çalışılmıştır. Birinci bölümde standardizasyon kavramı ve standardizasyon stratejisinin genel yapısı incelenmiştir. İşletmeleri uluslararası pazarlarda standardizasyona yönlendiren nedenler, standardizasyon için gerekli koşullar ve standardizasyon stratejisini etkin bir şekilde uygulamada karşılaşılan zorluklar-sınırlamalar ele alınmıştır. İkinci bölümde pazarlama karması unsurlarının standardizasyonu ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Tez çalışması kapsamında tüketim ürünleri alanında İstanbul'da faaliyet gösteren yabancı işletmelerin pazarlama karması unsurlarında standardizasyon uygulamalarına yönelik bir araştırma yürütülmüştür ve çalışmanın üçüncü bölümü bu araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesini kapsamaktadır. İşletmelerin pazarlama karması unsurlarında standardizasyon uygulaması ve standardizasyon stratejisini etkileyen içsel ve dışsal faktörler ele alınmaya çalışılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8911
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]