Türkiye'de kişisel bilgisayarların pazar payları ve pazarlama stratejileri bakımından incelenmesi
Özet
Bilgisayar sektörü Türkiye'de henüz yeni gelişmekte olan bir sektördür. Bilgisayar sektörünün pazarlama iletişimi faaliyetlerinin analizi sonucu, bu gelişmeyi incelemek mümkündür. Ülkemizdeki işletmeler bilgi teknolojisisndeki süratli gelişmeyi yakalamak için kaynaklarının elverdiği ölçüde yatırım yapıyorlar. Bu gelişmeler doğrultusunda da bilgisayar sektörü büyük bir hızla büyüyor, gelişiyor. Batı ülkeleri ile kıyaslandığında son derece küçük kalan Türkiye bilgisayar sektörü, bu boyutuna göre şiddetli bir rekabet içine girmiştir. PC teknolojisinin seviyesindeki inanılmaz yükselişin en önemli etkisi, şirketler arasındaki rekabetçi pazar paylarına ve sektördeki stratejik yapısal değişmelere bağlıdır. Bu yapısal değişiklikler pazardaki kanalların ve dağıtımın sonucudur. Stratejik ve iç yapıdaki yenilikler şirketlerin yönetiminde önemli yer almıştır. İşletmelerin müşterilerini ve pazarlarını tanımaları ve onlar üzerinde olumlu etkiler bırakmaları, uygun satış miktarına ulaşmalarını ve dolayısıyla etkililik ve verimliliğe ulaşmak gibi amaçları gerçekleştirebilmeleri stratejik bir öneme sahiptir. İşletmenin çevresini tanıması ve geleceğin tahmini, stratejik yönetimin başarısı için ön şarttır. Bu amaçla ülke çapında ekonomik, sosyal, politik ve teknik gelişmeler incelenmelidir. Bunula beraber mal ve hizmetler, metod ve teknikler, fiyat, müşteriye hizmet, reklam ve dağıtım gibi yönler ortaya çıkarılmalıdır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8951
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]