Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorTelli Yamamoto, S. Gonca
dc.date.accessioned2015-01-29T14:39:55Z
dc.date.available2015-01-29T14:39:55Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8969
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 121968en_US
dc.description.abstractZamanımızda çevre koşullarında ve rekabet koşullarında oluşan değişiklikler yükseköğretim kurumlarını da diğer işletmelerde olduğu gibi etkilemektedir. Gelecekte pazar ve rekabet koşullarına hazırlıklı olmayan yükseköğretim kurumlarını büyük zorluklar beklemektedir. Yükseköğretim kurumlarının pazarlama felsefesine eğilerek çevredeki bütün olasılıkları değerlendirmeleri ve sürekliliklerini sağlayabilmeleri açısından stratejik pazarlama planlamaları yapmaları gerekmektedir. Bu tezde yöntem olarak stratejik pazarlama planlamasının aşamaları yükseköğretimdeki stratejik pazarlama planlamasına uygulanmaktadır. Bunlar; Yükseköğretimde pazarlama kavramının geliştirilmesi. Yükseköğretim misyonunun belirlenmesi. Yükseköğretimde mevcut durumun değerlendirilmesi ve çevre. Yükseköğretimde pazarlama amaçları geliştirme. Yükseköğretimde pazarlama stratejilerinin oluşturulması. Yükseköğretimde pazarlama örgütünün kurulması. Yükseköğretimde pazarlama kontrolüdür. Ülkemiz üniversitelerinde yapılan bu araştırma ile stratejik pazarlama planlamasında karar alma yetkisi üst düzey yöneticilere ait olduğundan yükseköğretimin en üst düzey yöneticileri olan rektörlerin stratejik pazarlama planlamasına olan yaklaşımları ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın değerlendirilmesinde parametrik olmayan testlerden Friedman analizi uygulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStratejik pazarlamaen_US
dc.subjectYükseköğretim -- Pazarlama -- Türkiyeen_US
dc.titleYükseköğretimde stratejik pazarlama planlaması yaklaşımı ve Türk üniversitelerinde stratejik pazarlama planlaması yaklaşımı üzerine bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 192 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster