Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMaviş, Fermani, 1952-2008
dc.contributor.authorYıldırım, Rukiye Gülsen
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9025
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 132936en_US
dc.description.abstractGünümüzde dünyamızdaki değişimin boyutu ve hızı oldukça önem kazanmıştır. Özellikle bilgi toplumu sürecine girdiğimiz çağda, geniş kitlelerin yüksek yaşam standartları tüketim alışkanlıklarını değiştirmiştir. Ulusal rekabetin yanısıra, küreselleşme sonucu uluslararası rekabet ortamı işletmeleri ayakta kalabilmek için yeniliğe açık yönetim arayışlarına sürüklenmiştir. Bütün bunların sonucunda, mükemmellik diğer bir deyişle hatasızlık gibi kavramlara öncelik veren ve sürekli gelişmeyi hedefleyen Toplam Kalite Yönetimi anlayışını kabul etmek zorunluluk haline gelmiştir. Toplam Kalite Yönetimi anlayışı diğer sektörlerde olduğu gibi hızla gelişen yönetim ihtiyaçlarının karşılanamadığı sağlık sektöründe de uygulanmaya başlamıştır. Çağdaş işletmecilik anlayışında uzak merkeziyetçi bir yaklaşımla yönetilen, çalışanların yaratıcılığına olanak tanımayan, bir çok meslek grubunun bir arada çalıştığı karmaşık bir yapıya sahip olan hastaneler, Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ile hizmet işlerliğinde dinamizm kazanacaklardır. Hastaneler Toplam Kalite Yönetimi Sistemini uygulayarak daha düşük maliyette kaliteli hizmet vermek için yarışa girmiş olacaklardır. Böylece oluşmuş hastane sorunları analiz edilecek, hizmet kalitesi arttırılacak, hasta beklentilerinin ötesinde etkili ve kaliteli hizmet performansı sağlanabilecektir. Bu tez çalışmasında üretim ve hizmet sektöründe uygulanmakta olan Toplam Kalite Yönetimi anlayışının, sağlık sektöründe hizmet sunan işletmeler olarak hastanelerde nasıl uygulanabileceği araştırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimien_US
dc.subjectTıbbi bakım -- Kalite kontrolüen_US
dc.titleHastanelerde toplam kalite yönetimi ve özel bir hastanede incelemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 125 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster