Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorErsoy, Nezihe Figen
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9051
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138101en_US
dc.description.abstractİşletmelerin pazarlama eylemleri, faaliyetlerini yöneltecekleri ve karşılık alabilecekleri grubu belirlemeleriyle başlar. İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri satın alacak olan kişi ya da gruplar saptandıktan sonra, işletme pazarlama eylemlerini bu kitle ya da kitlelere yöneltir. İşletmenin pazarlama eylemlerini yönelttiği grup işletmenin pazarını oluşturur. Bir pazarı homojen bölümlere ayırma ve her birine farklı bir ürün ya da hizmetle ulaşma, değişen koşullara bağlı olarak günümüzde pazarlama teorisinin ana odaklarından birisidir. Pazar bölümlemeyi, başlangıçta müşteriyi temel alan, rakiplere karşı işletmenin güçlü yönlerini ortaya çıkaran ve işletmenin kaynaklarını maksimum kullanmayı hedefleyen analitik bir süreç olarak tanımlamak mümkündür. Pazar Bölümleme, geniş ölçüde tüm sektörlere uygulanabilen, pazar analizi kurallarına dayalı bir stratejidir. En temel anlamda Pazar Bölümleme tüm pazar içindeki heterojen grupların ortak satın alma davranışları ve ihtiyaçlar doğrultusunda homojen gruplara dönüştürülmesidir. Bir pazar basit olarak benzer ihtiyaçları olan müşterilerden oluşur. Bunu diğer bölümlerden farklı ihtiyaçları olan kullanıcılardan oluşan bölümler ve alt gruplardan oluşan pazarlar izler. Tüketici ve endüstriyel pazarları bölümlemek için pek çok yaklaşım önerilmektedir. Endüstriyel pazarların bölümlenmesinde iki temel yaklaşım kullanılmaktadır. Bunlar Makro/Mikro bölümleme yaklaşımı ile Nest yaklaşımıdır. Bunun dışında Kullanıma Yönelik Özel değişkenlerin temel alındığı üçüncü bir yaklaşımdan da sözetmek mümkündür. 1992 yılında Avrupa'da Tek Pazar uygulamasına geçilmesiyle birlikte, özellikle Avrupa kökenli olmayan işletmeler güç durumda kalmışlardır. Daha önce Topluluk bünyesinde Avrupa Ülkeleri bir bütün olarak kabul edilse de 1992 Tek Pazar programı, ülkelerin ekonomik ve sosyal bütün alanlarda birleşmesini sağlamış, bu da yabancı şirketlerin karşısına ortak düzenleme ve kurallarla tek bir Avrupa'nın çıkmasına neden olmuştur. Avrupa'ya yönelik pazarlama, Avrupa kıtasında oluşan değişimleri ve özgün nitelikleri gözönüne alarak pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve pazarlama faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve denetimidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazar bölümlemeen_US
dc.subjectPazar araştırmasıen_US
dc.subjectEndüstriyel pazarlamaen_US
dc.titleAvrupa tek pazarının Türk ihracatçı firmalar tarafından endüstriyel ürünler açısından bölümlendirilmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage287, [14] y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster