Çocukların tüketici olarak sosyalleşmesi ve bu sosyalleşme sürecinde ailenin rolüne yönelik bir araştırma
Özet
Bu gün, tüm dünyada çocuklar sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin potansiyel müşterileri olmaları, onların sahip olduğu gücün yadsınamayacak derecede büyük olduğunu gösterir. Bununla birlikte toplumların değişen sosyo-ekonomik yapısı da onların bu gücünü her geçen gün daha da arttırmaktadır. Bu nedenle özellikle gelişmiş ülkelerdeki çoğu pazarlarnacılar dikkatlerini çocuklar üzerinde yoğunlaştırırlarken, diğer ülkeler de çocukların bu gücünü henüz fark etmişler ve onları kazanmak için değişik stratejiler uygulamaya başlamışlardır. Ancak bu stratejilerin başarılı olması için onları tanımak ve tüketici olarak sosyal gelişimlerinin nasıl bir seyir aldığını anlamak gereklidir. Bu çalışmada, çocukların tüketici olarak sosyal gelişimleri hakkında literatür incelemesi yapılıp, ailelerin ilkokul dönemindeki çocuklarının bu gelişim sürecindeki rolüne yönelik tanımlayıcı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış ve bu anket soruları 242 ebeveyne yöneltilmiştir. Araştırma alanı olarak Yozgat ili seçilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda ailelerin, ilkokul dönemindeki çocuklarının tüketimle ilgili bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarında önemli etkileri olduğu görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9232
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]