Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.contributor.authorYücel, Serap
dc.date.accessioned2019-04-02T15:32:25Z
dc.date.available2019-04-02T15:32:25Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9232
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173737en_US
dc.description.abstractBu gün, tüm dünyada çocuklar sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin potansiyel müşterileri olmaları, onların sahip olduğu gücün yadsınamayacak derecede büyük olduğunu gösterir. Bununla birlikte toplumların değişen sosyo-ekonomik yapısı da onların bu gücünü her geçen gün daha da arttırmaktadır. Bu nedenle özellikle gelişmiş ülkelerdeki çoğu pazarlarnacılar dikkatlerini çocuklar üzerinde yoğunlaştırırlarken, diğer ülkeler de çocukların bu gücünü henüz fark etmişler ve onları kazanmak için değişik stratejiler uygulamaya başlamışlardır. Ancak bu stratejilerin başarılı olması için onları tanımak ve tüketici olarak sosyal gelişimlerinin nasıl bir seyir aldığını anlamak gereklidir. Bu çalışmada, çocukların tüketici olarak sosyal gelişimleri hakkında literatür incelemesi yapılıp, ailelerin ilkokul dönemindeki çocuklarının bu gelişim sürecindeki rolüne yönelik tanımlayıcı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış ve bu anket soruları 242 ebeveyne yöneltilmiştir. Araştırma alanı olarak Yozgat ili seçilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda ailelerin, ilkokul dönemindeki çocuklarının tüketimle ilgili bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarında önemli etkileri olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk tüketicileren_US
dc.subjectÇocuk psikolojisien_US
dc.subjectAnababa ve çocuklaren_US
dc.subjectSosyalizasyonen_US
dc.subjectTelevizyon ve çocuklaren_US
dc.titleÇocukların tüketici olarak sosyalleşmesi ve bu sosyalleşme sürecinde ailenin rolüne yönelik bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVI, 112 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster