Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Nurhan
dc.contributor.authorErtuğrul, Murat
dc.date.accessioned2015-12-04T05:13:34Z
dc.date.available2015-12-04T05:13:34Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9285
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 338599en_US
dc.description.abstractBir işletmenin nihai amacını doğru bir şekilde belirlemek ve tanımlamak, işletmenin faaliyetlerini doğru planlayabilmesi ve etkin bir şekilde yürütebilmesi için kritik önem taşımaktadır. İşletmenin nihai amacının ne olması gerektiği konusu ekonomi ve finans alanlarının en önemli tartışmalarından birisi olagelmiştir. Klasik ekonomik görüş, işletmeleri kar elde etmek için oluşturulmuş ekonomik birimler olarak görmüştür. Bu nedenle işletmelerin nihai amacını karın ençoklanması olarak ifade etmiştir. Ne var ki 1950'ler, 60'lar ve 70'ler boyunca portföy yönetimi, değerleme, piyasa etkinliği ve temsilcilik maliyetleri gibi alanlarda yapılan çalışmalar kar ençoklanması amacının ciddi bir şekilde sorgulanmasına zemin hazırlamıştır. işletmeler, 1970'li yıllardan itibaren Bretton Woods sisteminin sona ermesi; ABD ve İngiltere'deki siyasal gelişmeler sonucu hız kazanan ekonomik küreselleşme ve liberalleşme eğilimi; daha büyük fonlara sahip, daha sofistike ve daha talepkar yatırımcı kuşaklarının ortaya çıkması; küresel rekabet, konsolidasyon eğilimi ve uluslararası yatırımların artması gibi gelişmeler ile birlikte sermaye için de etkin yönetim ve kıyasıya rekabet sorunlarıyla karşı karşıya kalmışlardır. Bu gelişmelerle geleneksel muhasebe ve kar rakamlarının yetersizliği daha da belirginleşmiştir. Kara dayalı yönetim anlayışının yerini Değer Tabanlı Yönetim anlayışı almaya başlamıştır. Bu aşamadan itibaren ise halen sürmekte olan tartışmalar, piyasa etkinliği bağlamında DTY'nin uygulanabilirliği, geleneksel finansal performans ölçülerinin geçerirliği ve onların yerine kullanılacak değer tabanı performans ölçüleri etrafında yapılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeler -- Finansen_US
dc.subjectDeğer analizi (Maliyet kontrolü)en_US
dc.titleDeğer tabanlı yönetim : finansal performans ölçülerinin İMKB'de test edilmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 273 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster