Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzalp, İnan
dc.contributor.authorDemirci, Ahmet Emre
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9317
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 354005en_US
dc.description.abstractİşletmelerin sahip olduğu genel amaçların başında devamlılık gelmektedir. Örgütlerin yaşam sürelerinin, diğer bir deyişle devamlılıklarının nasıl sağlanacağı, sürdürülebilir rekabet üstünlüğünün nasıl elde edileceği ve korunacağı konusu yönetim biliminin en önemli tartışmalarından birisi olmuştur. 1900'lü yılların ilk yarısında Schumpeter'in görüşleri, günümüzde de önemini koruyan bu tartışmalara ışık tutmuştur. Sonraki dönemlerde de bu alanda çalışmalar yürüten bilim adamlarının görüşleri ile birlikte, yenilik yaratma becerisine sahip girişimcilerin ekonomi ve işletmeler için önemi açıkça ortaya konulmuştur. 1970'li yıllara kadar girişimci ve girişimcilik kavramlarının örgütsel yapı içerisinde de bir yere sahip olabileceği düşünülmemiştir. Bu döneme kadar girişimcilik kavramı, bağımsız girişimcilik faaliyetlerini ifade etmek üzere kullanılmıştır. 1970'li yıllar ve sonrasında ise işletmelerin yüzyüze olduğu devamlılık ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü tartışmalarına etkili bir çözüm olarak görülebilecek şirketiçi girişimcilik kavramı gündeme gelmiştir. Bu kavramın ortaya çıkışı ile birlikte girişimcilerin yalnızca kendi işlerini kuran kişiler olmadığı, aynı zamanda varolan örgütsel sistemler içerisinde girişimci faaliyetleri yerine getiren bireyler oldukları kabul edilmiştir. İçinde bulundukları örgütsel yapıya, süreçlere, ürünlere ve hizmetlere ilişkin sürekli olarak yeni fikirler ve düşünceler üretme eğiliminde olan şirketiçi girişimciler, gerçekleştirilen yenilik faaliyetlerinde önemli roller üstlenmektedirler. İşletmelerin yenilikçi güçlerinin ve yenilikçi faaliyetlerin sürdürülebilirliğinin, büyük ölçüde işletmenin şirketiçi girişimcilik profiline bağlı olduğu söylenebilir. Bu bağlamda şirketiçi girişimcilik ile yenilik arasındaki bağın son derece kuvvetli olduğu ve bu iki stratejik gücün işletme başarısı ve devamlılığı üzerinde önemli etkileri olduğu açıktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüteşebbisen_US
dc.subjectEndüstriyel yönetimen_US
dc.titleİşletmelerin yenilik faaliyetlerinde şirketiçi girişimciliğin temel faktör olarak incelenmesi : Türkiye ve Polonya'da faaliyet gösteren büyük ölçekli kimya-ilaç sektörü işletmelerinde karşılaştırmalı durum değerlendirmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 242 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster