İşe almada aday odaklılık : kavramsal çerçeve ve ölçek geliştirme
Özet
Bilgi toplumu ve yeni ekonomi tartışmaları nitelikli insan kaynağının işletmeler için en önemli rekabet kaynağı olduğu gerçeğini vurgulamaktadır. Nitelikli insan kaynağının isletmelere kazandırılması konusunda isletmeler arasında yaşanan rekabet, işe alma sürecinin odağını işletmeden adaya doğru kaydırmaktadır. Türkiye ekonomisi 2001 yılındaki ekonomik krizin ardından bir büyüme sürecindedir ve yakın gelecekte nitelikli insan gücü konusundaki rekabetin ülkemiz işletmeleri için de gündeme gelmesi beklenmektedir. Bu çalışmada, nitelikli adayların iş başvurusunda bulunmalarını ve başvuran adayların seçim süreci boyunca memnun edilmelerini sağlamak üzere işe alma sürecinin veni bir bakış acısıvla yeniden ele alınması gerektiği öne sürülmektedir. Bu çalışmanın amacı işe alım sürecinin pazarlama bakış açısıyla ele alınarak işe almada aday odaklılık adıyla yeni bir kavramsal çerçeve ve işe almada aday odaklılığı ölçecek bir ölçek geliştirilmesidir. Bu amaçla öncelikle yazın taraması yapılarak işe almada aday odaklılık adıyla bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Daha sonra ölçek geliştirme yöntemine uygun olarak ifade geliştirme, ölçek yapılandırma ve ölçek değerleme çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalarda yüzyüze görüşme, açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi gibi hem nitel hem de nicel analiz tekniklerinden yararlanılmıştır. Türkiye'nin En Büyük 1000 Sanayi Kuruluşu üzerinde yapılan araştırma ile işe almada aday odaklılığı ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9339
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]