Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorTuran, Mehmet Gökhan
dc.date.accessioned2015-12-04T18:05:44Z
dc.date.available2015-12-04T18:05:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9365
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 552634en_US
dc.description.abstractİşletmeler tarafından seçilen dağıtım kanalları, işletmelerin diğer pazarlama kararları üzerinde de önemli bir etkiye sahip bulunmaktadır. Ekonomik, sosyal ve teknolojik alanda son yıllarda yaşanan hızlı değişme ve gelişmeler dağıtım kanallarında da değişme ve gelişmelere yol açmıştır.Tüketim ürünleri pazarı ile endüstriyel ürün pazarı, geçmişte genellikle bir arada değerlendirilmiştir. Ancak günümüzde, iki pazar arasında benzerliklerin yanı sıra, pek çok önemli farlılıklar bulunduğu da ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, özellikle tüketim ürünleri pazarı ile endüstriyel ürün pazarında yer alan aracıların, yapı ve işleyişleri arasında belirgin farklılıklar olup olmadığını ortaya koymaya yöneliktir.Bu çalışma üç bölüm olarak tasarlanmıştır. Birinci bölümünde, genel anlamda dağıtım kanallarının yapı ve işleyişi özetlenmektedir. Bu çerçevede; dağıtım kanalının tanımı, literatürdeki bu alandaki çalışmalar, dağıtım kanalı işlevleri, dağıtım kanalı alternatifleri ve kanal yönetim kararlarınabu bölümde yer verilmiştir.İkinci bölümde, her iki pazarda yer alan aracıların türleri ve niteliksel özellikleri teorik açıdan geniş bir perspektifte ele alınmıştır.Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise, tüketim ürünleri pazarı ile endüstriyel ürün pazarında yer alan aracıların, yapı ve işleyişleri arasında belirgin farklılıklar olup olmadığı yapılan nitel bir analizle ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Analizde, yarı yapılandırılmış yada yapılandırılmamış nitel verilerin analizinde kullanılan ve bilgisayar destekli nitel veri analizi yapmayı sağlayan NVivo 7.0 programından yararlanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDağıtım kanalları (Pazarlama)en_US
dc.subjectFiziksel dağıtım (Pazarlama)en_US
dc.subjectPazarlama yönetimien_US
dc.titleTüketim ve endüstriyel ürün pazarlarında yer alan aracıların niteliksel karşılaştırmaları : Eskişehir ilinde bir uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVIII, 296 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster