Turizm pazarlamasının organizasyonunda destinasyon pazarlama örgütleri ve Türkiye için uygun örgüt yapısının belirlenmesine yönelik bir araştırma
Özet
Dünya turizminin gelişmesi ile birlikte, ulusal anlamda turizmi yönetmek amacıyla ülkeler farklı turizm pazarlama sistemlerini kullanmaktadırlar. Özellikle Avrupa ve Amerika’da “destinasyon pazarlama örgütleri” oluşturularak turizm pazarından en yüksek verim alınması sağlanmaktadır. Bu kuruluşların sağladıgı en önemli yarar ülkelerin pazarlanması ve tanıtılması konusunda olmaktadır. Bu örgütler çogunlukla kamu–özel ortaklığıyla kurulan örgütler olup; çesitli turizm paydaşlarından oluşmaktadırlar. Bu araştırmada, bir destinasyon olarak Türkiye’nin pazarlanmasında destinasyon pazarlama örgütlerinin önemi ve yeri incelenerek; Türkiye’ye uygun turizm örgüt yapısının belirlenmesine ilişkin turizm profesyonellerinin görüşleri degerlendirilmiştir. Bu amaçla, Ankara, İstanbul, İzmir, Mugla ve Antalya’daki toplam 226 turizm profesyonelinden anket aracılığıyla bilgiler toplanmıştır. Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde destinasyon kavramı, özellikleri, pazarlaması ve bir turizm destinasyonu olarak Türkiye ele alınmakta, ikinci bölümde destinasyon pazarlama örgütleri ve çesitli ülkelerdeki turizm örgüt yapısında destinasyon pazarlama örgütlerinin yeri değerlendirilmektedir. Üçüncü bölümde ise, bir destinasyon olarak Türkiye’nin pazarlanmasında uygun örgüt yapısının belirlenmesine ilişkin faktörlere yönelik degerlendirmeler analiz edilmiştir. Sonuç ve önerilerde ise, arastırmadan elde edilen veriler ışığında sonuçlar ve çesitli öneriler ortaya konmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9397
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]