The impact of servant leadership and organizational communication on employees' job satisfaction : case of public services government organization
Özet
Özellikle kamu hizmetlerinde organizasyonu, liderlik ve iletişim süreci örgütsel sistemin içindeki ve dışındaki bireyleri anlamada oldukça önemli bir etmen olacaktır. Bu örgütsel sistem içerisinde liderlik ve iletişim diğer bireylerle etkileşime girmeyi, diğer bireylere yol göstermeyi ve hizmet sunmayı sağlayan bir süreç olabilecektir. Bir liderin insanlara hizmet sunmasının bir yolu da çalışanlar üzerindeki hizmetkar liderliğin etkisini görmesiyle mümkün olmaktadır. Hizmetkar liderlik kavramı, liderin bireyleri diğer insanlara hizmet sunması için cesaretlendirmesine ve bu süreçte asıl amaç olarak örgütün vizyon ve misyonuna ulaşmak için çaba harcamalarını sağlamaya odaklanır. Liderler örgütlerinde görev yapan en temel çalışanlarının bile farkında olmalıdır. Eğer çalışanların yüksek düzeydeki ihtiyaçları karşılanırsa çalışanlar mutlu olacaktır ve çalışanlar mutlu olduğunda işlerinden doyum alacaklardır. Kamu hizmetlerinde örgütüne dair kavramlar: hizmet liderliği ve örgütsel iletişim arasında çok güçlü bir ilişki vardır, hizmet liderliği ve iş memnuniyeti arasında güçlü bir ilişki vardır, örgütsel iletişim ve iş memnuniyeti arasında güçlü bir ilişki vardır. Bu kavramlar örgütün etkinliğini arttırmada ve temel yetkinliklere destek olup örgütü en iyi şekilde geliştirmek amacıyla bir faktör olarak kullanılabilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9511
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]