Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnce, Saime
dc.contributor.authorAlmagtome, Akeel
dc.date.accessioned2016-07-20T10:02:45Z
dc.date.available2016-07-20T10:02:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9526
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 385133en_US
dc.description.abstractTürkiye ve diğer birçok ülkede, hem sosyal hem de ekonomik hedefleri bulunan birçok kuruluş mevcuttur. Bu kuruluşlar arasında kar amacı gütmeyen kurumlar, kooperatifler, sosyal girişimler, çevresel ve sosyal yükümlülükleri bulunan diğer kuruluşlar ve kamu sektörü kurumları bulunabilir. Bununla birlikte dünya genelindeki ülkeler, çevrenin sürdürülebilmesi için kurallar ve yönetmelikler geliştirip kanunlaştırarak çevre krizleri ile kitlesel olarak ilgilenir hale gelmiştir. Bu tez ulusal kültürel değerlerin (Hofstede, 1980, Hofstede, 2001, ve Hofstede, Hofstede, ve Minkov 2010, tarafından öne sürüldüğü şekilde), şirketlerin yıllık faaliyet raporlarında yer alan kurumsal çevresel açıklamalar üzerindeki etkisinin kültürler arası olarak karşılaştırmasını içermektedir. Gray'in uluslararası muhasebe sistemlerini sınıflandırılma yaklaşımına bağlı olarak 10 farklı kültürel bölgeden seçilen 20 ülkedeki 655 büyük şirketten elde edilen örnek yıllık faaliyet raporları incelenmiştir. Otomotiv, Kimya, Gıda, Metal ve Madencilik, Petrol ve Gaz ile Kağıt Hamuru ve Kağıt olmak üzere altı sektör için 2012 yılındaki çevresel açıklamalara bakılmıştır. Bu tezde çevresel açıklama değişkenlerini işlevsel hale getirmek için verilerden uygulanabilir ve geçerli çıkarımlar yapılmasını elverişli kılan bir araştırma yöntemi olan içerik analiz tekniğinden faydalanılmıştır. Sonuçlar, Hofstede'in ulABDl kültürel boyutlarından iki tanesinin daha yüksek kurumsal çevresel açıklama düzeyi ile bağlantılı olduğunu göstermektedir. Özellikle bir ulusun hem yüksek bireysellik hem de yüksek hoşgörü düzeyi, yüksek kurumsal çevresel açıklama ile bağlantılı çıkmıştır. Hofstede'in ulABDl kültürel boyutlarından biri (güç mesafesi), düşük kurumsal çevresel açıklama ile bağlantılı çıkmıştır. Yüksek güç mesafesi düzeyinin, düşük kurumsal çevresel açıklama ile ilişkili olduğu görülmüştür. Kontrol değişkenleri (bölgeler, sektörler ve şirket büyüklüğü) de kurumsal çevresel açıklama ile büyük ölçüde bağlantılı çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel davranışen_US
dc.titleUlusal kültürel değerlerin kurumsal çevresel açıklamalara etkisi : karşılaştırmalı bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 210 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster