Girişimcilik niyetine etki eden değişkenlerin planlanmış davranış teorisi çerçevesinde analizi : Açıköğretim öğrencileri üzerinde bir araştırma
Özet
Bu çalışmanın amacı, Açıköğretim öğrencilerinin girişimcilik niyetine etki eden değişkenlerin ortaya çıkartılması ve sonuçların coğrafi bölgeler, öğrenim görülen bölüm ve KOSGEB teşvik bölgeleri bazında karşılaştırılmasıdır. Ülkelerin ekonomik gelecekleri girişimcilerin yeterlilikleri ile yakın ilişkilidir. Yenilikçi girişimciler, ortaya çıkardıkları sonuç ile kişilere istihdam sağlarken, ülkeleri zenginleştirmekte ve vergi geliri yaratmaktadır. Gelişmiş ülkeler hem mevcut ve geleceğin girişimcilerinin yeterliliklerini arttırmaya çalışmakta hem de bütün dünyadan girişimcileri kendi ülkelerine çekmeye çabalamaktadır. Bu çalışmada, alanyazında sıklıkla atıfta bulunulan Planlanmış Davranış Teorisi’ne dayalı olarak geliştirilmiş Girişimcilik Niyet Modeli ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, Planlanmış Davranış Teorisinin 4 temel bileşeni olan; girişimcilik niyeti, davranışa yönelik tutum, algılanan davranış kontrolü ve sosyal baskı değişkenleri ile girişimciliğin kişilerin yakın çevresi ve genel çevresi tarafından algılanan değerini ölçmektedir. Söz konusu ölçeği içeren anket Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminde eğitim gören öğrencilere gönüllülük esasına göre uygulanmış ve sonuçta sistemin çeşitli bölümlerindeki öğrencilerden gelen ve Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinin tümünü kapsayan 7111kabul edilebilir ankete ulaşılmıştır. Sonuçlara göre, Açıköğretim sistemindeki öğrencilerin girişimcilik niyetlerine etki eden değişkenlerin yaşanılan bölgeden etkilenmediği ancak işletme bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sonuçlarının genel katılımcılardan farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9599
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]