Başlık için İletişim Bilimleri Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 275, listelenen: 252-271
-
Uluslararası Enformasyon Akışı: Kavramsal Bir Çözümleme
(2008)Uluslararası enformasyon akışı dünya ekonomisi, siyaseti ve kültüründe ortaya çıkan gelişmelerin dolaysız yansıtıcısı konumundadır. Söz konusu akışın etkileri yerel, ulusal, bölgesel, uluslararası ve uluslarötesi düzeylere ... -
Uluslararası sistemde görsel-işitsel medyanın kamu diplomasisi ve kamuoyu yaratmadaki önemi: TRT’nin Türkçe dışında yayın yapan kanalları üzerine bir inceleme
(2012)Günümüz dünyası içinde, ülkeler arasında var olan güç dengesi mücadelesi ve güç dengesine bağlı rekabet, teknolojik gelişimlerin sağlamış olduğu imkânlar doğrultusunda çok farklı açılardan ancak daha hızlı bir şekilde ... -
Understanding the influence of political parallelism in the British Media: A case study on journalists’ view about how Turkey’s EU bid is covered
(Galatasaray Üniversitesi, Aralık 201)This study seeks to unveil how the journalists view the influence of political parallelism on the British coverage of Turkey-EU relations. In order to find an answer to this query, the research was conducted by employing ... -
The unknown Muzafer Sherif
(British Psychological Soc, 2014)Like many of the 'greats' of social psychology, Muzafer Sherif is frequently cited in the textbooks for his most famous research - on the autokinetic effect, and the Boys' Camp Studies. At the same time, his wider intellectual ... -
The Use of Violence in Media: Economics of Violence, the Ideological Violence of Media and an Evaluation in Retrospect of Cultivation Theory
(Marmara University, Fac Communication, 2017)The main focus of this study is violence used in the media. Especially today for Turkey, the heavy use of violence in the media is an important problem. Indeed, the mass media coverage is loaded with violence. However, it ... -
Using of marketing communication for distance education institutions
(2005)[No abstract available] -
Ülke orjini kavramı ve ülke imajı
(2008)Ürünler belirli bir yerde, bölgede, şehirde veya ülkede üretilmektedirler. Ürünlerin bu üretim yeri bilgilerine ülke orijini denilmektedir. Ülke orijini kavramı özellikle 1980’lerden sonra küreselleşen dünya ekonomisi ile ... -
Üniversite-Şehir Etkileşimi Sürecinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri: Evde Çocuk Bakan Kadınların Eğitimi Projesi Örneği
(2007)Bu çalışma halkla ilişkilerde yeni bir anlayışın ürünü olarak kurumsal sosyal sorumluluk ve bu doğrultuda hazırlanan evde çocuk bakan kadınların eğitimi ile ilgilidir. İş yaşamında firmalar ve üniversiteler gibi, kurumlar ... -
Üniversiteler ne vaat ediyor? Türkiye’deki üniversitelerin basın ilanları üzerine bir içerik analizi
(2014)Bu çalışma üniversitelerin, aday öğrencileri için sundukları vaatleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla üniversitelerin basın ilanlarındaki reklam metinleri üzerine bir içerik analizi uygulanmıştır. 2011 yılı Temmuz ... -
Üretüketici emeğin metalaşması: Twitter örneğinde eleştirel ekonomi politik bir çözümleme
(2020)Sosyal paylaşım sitesi Twitter’da çevrimiçi etkinliklerde bulunan kullanıcıların metalaşma süreçlerini ve sömürülme biçimlerini ele alan bu çalışma, eleştirel ekonomi politik yaklaşım üzerine yükselmektedir. ... -
Video Sanatında Yapıçözümü: Araç ve Mesaj Olarak Video
(2006)Sanat yapıtları aynı zamanda birer iletişim ortamlarıdır. McLuhan, araç mesajdır derken, kitle iletişim araçlarının önemini vurgular. Aynı olgu hem bir kitle iletişim aracı, hem de bir sanat ortamı olan video için de geçerli ... -
Visual Culture and Visual Literacy
(Turkish Librarians Assoc, 2017)Recently visual literacy gains importance in the context of understanding the rising visual culture products, thinking about them and producing these products. The purpose of this article examines the concept of visual ... -
Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı
(2007)Bu çalışmada İstanbul Sanayi Odası tarafından belirlenen Türkiye'deki en büyük özel 100 şirketinin web sayfaları halkla ilişkiler amacıyla kullanım özellikleri açısından değerlendirilmektedir. Bu amaçla, söz konusu şirketlerin ... -
What the media and health professions think about the health content of the media
(Routledge, 2016)… -
Yapay zekanın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği
(2020)Sinemanın dijitalleşmesi ve bilgisayarların büyük veri işleyerek makine öğrenmesinin imkânları dâh ilinde; yakın gelecekte makine öğrenmesine dayalı filmlerin nasıl üretilebileceği ve nelere yol açabileceğinin ... -
Yayın Etiği Bağlamında Elektronik Yayınlarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
(2005)Elektronik yayımcılık, internetin yaygınlaşması ile üzerinde yoğun olarak durulmaya ve yeni teknolojiler geliştirilen bir alan olmaya başlamıştır. Bunun en yaygın örneklerini, e-kitaplar, e-dergiler oluşturmaktadır. ... -
Yazılı medyada veganlığın ve vejetaryenliğin sunumu
(2020)nsanoğlunun doğup büyüdüğü coğrafya, içinde bulunduğu kültürel ortam, ailesi, yakın çevresi, mesleği vb. birçok faktör sahip olduğu yaşam biçimini etkilemektedir. Söz konusu yaşam biçimi içerisinde de beslenme alışkanlıkları ... -
Yedi Yıllık Örneklem Çerçevesinde Bir Kamuoyu Yansıması Olarak Okur Mektupları (Hürriyet Gazetesi Yazarı Emin Çölaşan Arşivi Evreninde)
(2006)‘Gazeteci-Yazar Emin Çölaşan'ın 1996-1997-1998-1999 Yıllarına Ait Kişisel Arşivinin, İçerik Analizi, Kamuoyu Yansımaları Ve Bir Döneme İlişkin Türkiye'nin Sosyal Hareketlilik Röntgeninin Belirlenmesine Yönelik Çalışma’ ... -
Yeni Örgütlenme Yaklaşımı Arayışında Karmaşık Sistemler
(2008)Dünyada, kurum ve kuruluşlarda her şey birbiriyle bağlantılıdır. Dünya, kuruluşlar ve elbetteki bu bağlantılar sürekli değişmektedir. Bu çalışma, yukarıdaki görüş esas alınarak dünyada her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğu ... -
Yerel Haberlerin İnternet Ortamında Görünümleri -Denizli, Eskişehir ve Erzurum Örnekleminde Bir Değerlendirme-
(2005)İletişim olgusunun günden güne daha fazla önem kazanması, iletişim araçlarının gelişiminde de yeni açılımlar sağlamıştır. Son zamanların bilgi ve haber paylaşmada öne çıkan iletişim aracı İnternet, yerel haberlere ulaşmada ...