Ara
Toplam kayıt 31, listelenen: 1-10
Eğitim örgütlerinde dijital liderlik ve örgütsel bilgelik ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışma eğitim örgütlerinin örgütsel bilgeliğe ulaşmasında dijital liderlik rolünün olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada birden fazla değişken arasındaki etkileşim belirlenmeye çalışıldığı için araştırma ...
Türkiye'de yetişkin eğitimi politikaları ve kavramsal bir model öneris
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada Türkiye'deki yetişkin eğitimi politikalarını incelemek ve kavramsal bir model önerisi ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma; keşfedici sıralı desende bir karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın nitel boyutunda ...
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ...
İki yarıyıl üç ara dönem uygulaması kapsamında gerçekleştirilen mesleki çalışma programının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe koyduğu iki yarı yıl üç ara dönem uygulamasının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Temel nitel araştırmaya ...
Üniversite öğrencilerinde bağlanma ve sosyal bağlılık arasındaki ilişkide yetersizlik duygusu ve mükemmeliyetçiliğin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde kaygılı ve kaçınan bağlanma biçimleri ile sosyal bağlılık arasındaki ilişkilerde yetersizlik duygusu ve mükemmeliyetçiliğin aracı rolünün incelenmesidir. Araştırmanın ...
Öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi: Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Öğrenme-öğretme sürecinden alınan verimi ve etkililiği arttırmak için öğretimsel gelişim boyutu üzerinde durulması gereken gelişim alanlarından biridir. Bu doğrultuda, araştırmada Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan ...
Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rol
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel ...
İlköğretim İngilizce dersi öğretim programının iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu açısından incelenmesi (bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmada 2018 ilköğretim İngilizce dersi (2-8. Sınıflar) öğretim programının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarında iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ...
Duygu düzenleme programının ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmanın amacı ön ergenlere yönelik hazırlanan duygu düzenleme programının (DDP) ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri ve duygulanımları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın deseni deney, kontrol ve ...
The effort of principal in improving teacher performance during of covid-19 7th Junior high school (smp) Budong-Budong, Indonesia
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışma, okul müdürlerinin Covid-19 dönemi sürecinde öğretmen performansını iyileştirme çabalarına genel bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma, durum çalışması yaklaşımı ile nitel yöntemler kullanılarak ...