Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20

    • 1960 sonrası heykelin kamusal alandaki yeri 

      Gözkonan, Çağrı (Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
      Bu çalışmada kamusal alan kavramı, anıt heykellerinin yanında diğer sanat yapıtlarının kent değerlerini koruması ve izleyici-mekân ilişkisi incelenmiştir. Bu bağlamda, kamusal alan heykelinin çevreyle, izleyiciyle ve ...
    • 1960 sonrası heykelin sunumu ve sergileme tasarımları 

      Öztürk, Ceylan (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Tarihi boyunca heykelin yapısını temsil eden sunumunun ve heykelin bir sonucu olan sergilenmesinin, 1960 yılından sonraki dönemlerdeki değişimi irdelenmiştir. 1960 yılına kadar olan dönemlerdeki sunum ve sergileme ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve estetik bir öge olarak yapay ışık 

      Uz, Nurbiye; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Görmenin birincil gerekliliği olan ışık, sanatsal üretimler için vazgeçilmez bir unsur olmuş ve tarihsel süreçte sanat eserlerinde farklı şekillerde yer almıştır. Heykelde ışık konusu Rönesans sanatçıları tarafından da ...
    • Ana Tanrıça'nın Anadoluda biçimsel değişimi ve günümüz Türk heykel sanatına yansımaları 

      Aydoğdu Yılmaz, Hatice (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu tez çalışmasının birinci bölümünde kadının Anadolu toplumu içerisindeki rolü ve gücü, doğurganlığına bağlı olarak tanrıçalastırılması, Ana Tanrıça’nın doğayla, insanlarla ve hayvanlarla olan ilişkisi ve tanrıça inancı ...
    • Antik Mısır heykel sanatında sembolik ifade biçimi 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi; Arık, Aslan Selçuk (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bugün sanat dallarından biri olarak ele aldığımız heykel kavramı; Antik Mısır kültürü düşünüldüğünde pek karşılık bulmamaktadır. Antik Mısır heykeli çoğunlukla dini fonksiyonları olan bir araçtı. Bu fonksiyonlarını yerine ...
    • Büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri 

      Yılmaz, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Bu çalışmada, geçmişten günümüze-büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri sorunu ele alınmış ve tasarım süreçlerinden bitiş anlarına değin, çalışmaların gelişim- leri gözlemlenmiş, bunlar arasındaki ...
    • Canlılık deneyimleri kapsamında biyo sanat ve heykel 

      Yılmaz, Selçuk; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Ergün, Deniz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmada Biyo sanat ve Biyo sanata ilişkin örnek eserler incelenerek, canlılık, biyoloji ve biyo teknolojinin 3 boyutlu ifade ile etkileşimleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Canlı-cansız, doğal-yapay gibi ayrımların ...
    • Çağdaş heykel sanatında cam ve kompozit malzemelerin kullanımı 

      Erbaş Akyüz, İzel (Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
      İnsanoğlunun mağara duvarlarına çizdiği resimler ve hayvan kemiklerinden yaptığı minyatür heykeller ışığında heykel tarihinin eski çağlara kadar uzandığı görülmektedir. Tarih öncesi insanların doğadan esinlenerek yaptıkları ...
    • Çağdaş heykelde denge 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Çağdaş Heylelde Denge, adlı bu çalışmada, ''denge'' kavramı genel olarak ele alınmış, dengenin tasarım için önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır. Birinci bölümde görsel dengeyi oluşturan faktörler; Ağırlık, Kütle ve Boşluk, ...
    • Çağdaş heykelde tasarım süreci 

      Özdemir, Soner (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      İnsanı diğer canlılardan ayıran başlıca özelliği ihtiyaçlarını karşılayacak objeler üretebilmesidir. Bu şekilde üretilen her obje bir tasarım sürecinden geçer. İşlevsel bir özelliği olmasa da sanatsal üretim de bir tasarım ...
    • Heykel sanatında değişen malzeme tutumları bağlamında 1960 sonrası heykelde yumuşak malzemelerin ortaya koyduğu yeni olanaklar 

      Hiçyılmaz, Gökçe (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      İnsanlık tarihi boyunca üretilen sanatsal nesnelerde kullanılan malzemelerin çeşitliliği teknolojinin ilerlemesi ve yeni malzemenin ulaşılabilirliğiyle paralel bir gelişim göstermiştir. Toplumların inançları, gelenekleri, ...
    • Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik anatomi 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik (sanatsal) anatomi başlıklı inceleme konumuzun ilk bölümünde günümüze kadar, figür ve figüratif görünümlerde varlık değeri kazanmış olan plastik sanatlar içinde ; figür, form ...
    • Heykel sanatında hazır nesne kullanımı 

      Taşkın, Ufuk Güneş (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Heykel sanatı, insanlığın varoluşundan itibaren toplumların yaşam koşullarındaki değişimler doğrultusunda maddesel, biçimsel ve düşünsel dönüşümler geçirmiştir. İnsanlık tarihinde her çağın kendi dinamikleri içerisinde ...
    • Heykel sanatında üç boyutlu baskı teknolojilerinin kullanımı 

      Uygan, Ozan (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Heykel Sanatı tarih öncesi çağlardan itibaren üretim tekniklerinin dönemlere uygun olarak değiştiği aşamalara sahiptir. Zaman içerisinde değişen ve evrimleşen teknikler, hey-kelin tasarım ve yapılma sürecine etki etmektedir. ...
    • Heykel ve mimari etkileşiminin doğurduğu içine girilebilir heykeller 

      Kahraman, Duygu; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Devrilmez, Burak (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Heykel sanatı ve mimari tarihsel süreç içerisinde hep etkileşimde olmuş iki disiplindir. Bu etkileşim, modernizm öncesi dönemde mimari strüktürün bezenmesinde kullanılan heykel sanatının, modernizm sonrası ortaya çıkan ...
    • Heykel ve strüktür 

      Ercan, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      İnsanoğlunun bilinmezliklerini cevaplayan, biçimlendirmele- rindeki oran çözümlemelerine ve geometrik organizasyonlarına kaynak olan doğa sistemleri; görsel sanatların plastik problemlerine bu sentezler yoluyla yön ...
    • Heykelde espas 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Espas, Türkçe karşılığı, derinlik, aralık, boşluk, mekan, uzay, alan, atmosfer, perspektif vb. olan Fransızca kökenli bir kelimedir. Bu kavram, bütün sanatlarda oluştuğu gibi, heykelin üç boyutlu yapısıyla diğerlerinden ...
    • Heykelde form algısı 

      Okkay, Füsun (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Bu çalışmada, her formun görme yoluyla yani görsel algı yolu ile duyuma ; izlem ve sezgi olarak pek çok imgelemi yollaması ve bu yolla bakan kişide yeni anlam, duygu ve düşünce yaratma çabası anlatılmaya çalışılmıştır. Bir ...
    • Heykelde özne-nesne 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Özne, bilen varlık, bilme gücüne sahip ve iradesi olan insan; nesne ise, üzerinden fikir üretilen, öznenin bilmesine konu olan, düşünen özneye karşılık düşünülen şey olarak tanım bulur. Bu kavramlar, heykel içinde ve ...
    • Heykelden eyleme: Kamusal müdahale sanatı 

      Çimenci, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Kentsel sorunlara getirilen alternatif yaklaşımlar son yıllarda yapılan akademik ve sanatsal çalışmalarla birlikte artış göstermiştir. Çoğu zaman kent teorisi ve siyasal aktivizm ile diyalog halinde oldukları ve çeşitli ...