Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 561-580
-
Sanayi işletmelerinde toplam kalite yönetimi ve ISO 9000 uygulaması : Borusan, Arçelik ve Asil Çelik'te durum
(Anadolu Üniversitesi, 1995)İşletmelerde kaliteli mal ve hizmet üretme çabaları, özellikle İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra, kalitenin kontrol edilerek % 100 sağlanamayacağı görüşünün yerleşmesi ile değişik bir boyut kazanmıştır. Kalite sistemi oluşturarak ... -
Satış elemanlarının iş tatminini etkileyen örgütsel faktörler ve ilaç mümessilleri üzerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)21. yüzyılın gelişen teknolojisi, sosyal akımlar ve ekonomik değişiklikler şirketleri çok yoğun bir rekabet ortamına itmiştir. Bu yoğun rekabet ortamında karlılığın ve pazardaki etkinliğini sürdürmek isteyen fırmalar satış ... -
Satış geliştirme yöntemlerinden kuponlama : ülkemizdeki işletmelerden uygulama örnekleri
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu araştırmada işletmelerin dış çevreleri ile iletişimini sağlayan pazarlama karması elemanlarından tutundurma tanıtılmıştır. Daha sonra kişisel satış, reklam, halkla ilişkiler ve tanıtımın dışında kalan, satış geliştirme ... -
Satış gücü ve yönetimi Komili Pazarlama ve Dış Ticaret A.Ş. örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırmada işletmelerin tüketiciler ile iletişimini sağlayan pazarlama karması elemanlarından tutundurma ve tutundurma bileşenlerinden olan ; reklam, satış geliştirme ve tanıtımın dışında kalan kişisel satış tanıtılmıştır. ... -
Satış noktasında reklam ve eczanelerde satış noktası reklam malzemelerinin kullanımı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Ürünlerin perakendeciler tarafından satışa sunulduğu ve tüketiciler tarafından satın alındığı yer konumunda olan satış noktalarında yapılan reklam çalışmaları, ‘satın alma noktası reklamları’, bu reklamları gerçekleştirmek ... -
Satışcıların güdülenmesinin önemi ve değerlendirilmesi : Eti Pazarlama Sanayii A.Ş. örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Satışcıların daha etkili ve verimli çalışması için, işin kendisinden ve şartlarından, işyerinden, iş arkadaşları ve yöneticilerden diğer bir deyişle iş çevresinden hoşnut olması gerekmektedir. Pazarlamada satışcıların ... -
Satıştan sonra servis kalitesi ve Arçelik'te dayanıklı tüketim mallarına ilişkin bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde rekabetsel pazarlarda söz sahibi olmanın en önemli koşulu fiyat ve kalite rekabetine uyum sağlanmasıdır. Bunu gerçekleştirmek için ürün ve hizmet kalitesi dünya standartları seviyesine çıkarılmalıdır. Kalite ... -
Savunma amaçlı rekabetin stratejik yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Askeri bir terim olan strateji, sonradan işletme yönetiminde de benimsenmiş ve yaygın bir biçimde kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle işletmelerin, uzun dönem amaçlarını saptarken, bu amaçlara ulaştıracak politikaları ... -
Seramik işletmelerinde stokastik süreçle güven stoğunun bulunması ve excel çalışma tablosu ile uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada seramik işletmelerinin bulundurmaları gereken optimum güven stoğunun bulunması için stokastik stok modellerin kurulması ve kurulan bu modellerin Excel çalışma sayfası yardımıyla uygulanması incelenmiştir. ... -
Seramik sağlık gereçleri üreten işletmelerde ihracat işlemlerinin muhasebeleştirilmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)İnşaat sektörü ülke ekonomisi için bir lokomotif durumundadır. Dünyada müteahhitlik alanında dördüncü konumda olan Türkiye özellikle alt yapı ve barınma konut ihtiyacı konusunda dünyada sözü edilen ülke konumundadır. Birçok ... -
Seramik sektöründeki yönetim sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren seramik işletmelerinin yönetim faaliyetleri incelenerek, seramik işletmelerinde etkili olan yönetim yaklaşımları ve yönetim ile ilgili problemlerinin neler olduğu ortaya konmaya ... -
Serbest muhasebecilik serbest muhasebeci mali müşavirlik ve yeminli mali müşavirlik mevzuatının muhasebe uygulamalarına ve eğitimine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Bu çalışmada, muhasebecilik ve mali müşavirlik mesleklerinin; tarihi gelişimi, örgütlenme, eğitim ve uygulama konuları incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde; Dünyada ve Türkiye'de ''Muhasebecilik Mesleği''nin tarihi ... -
Sermaye şirketlerinde rekabet yasağı
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Türk Şirketler hukukunda, şahıs şirketleri açısından ortaklar için, sermaye şirketleri bakımından ise kural olarak idareciler için rekabet yasağı hükümleri geçerlidir. Sermaye şirketlerinde, idareciler için getirilen bu ... -
Sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sermaye yapısı işletmelerin iyi performansa ulaşabilmesi için en önemli konulardan birisidir. Bu çalışmanın amacı sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisinin araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, 2008-2013 ... -
Seyahat odaklı sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı seyahat konusunda Instagram aracılığıyla paylaşım yapan sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Fenomenoloji çalışması olarak desenlenen araştırmanın ... -
Sigorta hizmetinin dağıtımında acente sistemi ve Eskişehir'de sigorta acentelerine ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Son yıllarda ticaretin gelişmesi ve uluslararası boyutunun öne çıkmasıyla birlikte önemi artan sigortacılık, Türkiye'de giderek gelişmekte ve çağdaş bir yapıya kavuşmaktadır. İnsanların gerek güncel yaşamlarında gerekse ... -
Sigorta işletmeleri, sigorta işletmelerinde faaliyete dayalı maliyetleme ve Işık Sigorta uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Dünya'da, modern anlamı ile sigortacılık; gerçekleşebilecek fiziki risklerin ticari yaşam ve dolayısı ile ekonomik faaliyetler üzerindeki olumsuz etkilerini giderebilmek düşüncesinden hareketle başladı. Alınan primlerin ... -
Sigorta işletmelerinde hayat sigortası, muhasebesi ve etkinlik -verimlilik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Sigortanın toplumsal hayatımızdaki önemi gün geçtikçe artmak- tadır. Sigorta sadece kişilere güvence sağlamakla kalmayıp, aynı za- manda tasarruf yapma olanağı da sağlamaktadır. Her türlü riski, bel- li bir prim karşılığında ... -
Sigorta işletmelerinde rekabet stratejileri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bilgisayar teknolojisi ve bilgi çağının etkisiyle dünyamızda meydana gelen değişim sonucu, müşterilerin istek ve ihtiyaçları, hizmet sektörünü müşteri odaklı olmaya yöneltmiştir. Rekabet ortamının her geçen gün artması ... -
Sigorta sektöründe pazarlama faaliyetleri ve Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinde yapılan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Tehlikeleri paylaşma ve dayanışma ihtiyacından doğan sigortacılık insanların toplu halde yaşamaya başlamaları ile ortaya çıkmıştır. Sigortacılığın bugünkü anlamda teşkilatlanması ilk olarak 17. yüzyılda İngiltere'de ...