Yazar "Odabaşı, Yavuz" için Yüksek Lisans listeleme
-
Basın işletmelerinde dağıtım kanalları ve Türkiye'deki durum
Öztürk, Ayşe Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 1988)Basın işletmeleri, toplumsal iletişimin sağlanmasında önemli bir işlevi yerine getirirler. Çalışmanın amacı, basın işletmelerinde dağıtım kanallarını incelemek ve Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısını ortaya ... -
İşletmelerde pazarlamanın sosyal sorumlulukları ve Eskişehir'deki sermaye işletmelerinde uygulanması
Onaran, Berrin (Anadolu Üniversitesi, 1987)Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Sosyal sorumluluk kavramı ve işletmelerin sosyal sorumluluklarını içeren konulara yer verilen bu bölümde ayrıca işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetleri için ... -
Kişisel satışta satış görüşme süreci ve aşamaları
Tokpak, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 1996)Üretimin değil pazarlamanın sorun olduğu günümüzde, işletmeler yaşamlarını sürdürebilmek için bu duruma ayak uydurmak zorundadırlar. Özellikle, özelliği olan malları üreten ve satan işletmelerin daha fazla çaba göstermeleri ... -
Müşteri ilişkilerinde iletişim ve Eskişehir'deki özel sağlık kurumlarında sağlık personeline yönelik bir uygulama
Topuz Savaş, Ayla (Anadolu Üniversitesi, 2004)Kuram ve uygulama alanında çağın gereklerine bağlı olarak her geçen gün farklı bir boyut ve bakış açısı edinilen pazarlama alanında önemini ve güncelliğini hiç yitirmeyen en temel boyutlardan birisi iletişimdir. Etkin ... -
Müzelerde pazarlama : müze-ziyaretçi ilişkilerinde çağdaş pazarlama yaklaşımı
Demir, Canan (Anadolu Üniversitesi, 1998)"Müzelerde Pazarlama MüzeÊZiyaretçi İlişkilerinde Çağdaş Pazarlama Yaklaşımı" konulu yüksek lisans tezi, geleneksel olarak ürünler için geliştirilen ve tüketici tatminini esas alan çağdaş pazarlama uygulamalarının, aynı ... -
Satış geliştirme yöntemlerinden kuponlama : ülkemizdeki işletmelerden uygulama örnekleri
Öztürk Başpınar, Nuran (Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu araştırmada işletmelerin dış çevreleri ile iletişimini sağlayan pazarlama karması elemanlarından tutundurma tanıtılmıştır. Daha sonra kişisel satış, reklam, halkla ilişkiler ve tanıtımın dışında kalan, satış geliştirme ... -
Satışcıların güdülenmesinin önemi ve değerlendirilmesi : Eti Pazarlama Sanayii A.Ş. örneği
Şan, Mukadder (Anadolu Üniversitesi, 1990)Satışcıların daha etkili ve verimli çalışması için, işin kendisinden ve şartlarından, işyerinden, iş arkadaşları ve yöneticilerden diğer bir deyişle iş çevresinden hoşnut olması gerekmektedir. Pazarlamada satışcıların ... -
Sosyalleşme kurumlarının gençlerin marka kararlarına etkisi
Tüfenk Kömmeci, Nurcan (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bugün tüm dünyada gençler, sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin ve arkadaşlarının harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin yetişkinleri ... -
Sönmez Holding Tekstil işletmelerine uluslararası pazarlama faaliyetleri
Oyman, Mine (Anadolu Üniversitesi, 1989)Çalışmamızın konusu 'Sönmez Holding Tekstil İşletmelerinde Uluslararası Pazarlama Faaliyetleri'dir. Sönmez Holding tekstil işletmelerinin uluslararası faaliyetleri pazar, mamul, etiketleme ve ambalajlama, kalite kontrolü ... -
Süpermarketlerde pazarlama faaliyetleri ve tüketicilerin süpermarketleri tercih nedenleri ve beklentileri
Kahvecioğlu, Recep (Anadolu Üniversitesi, 1993)Universality of changing, changing cosumer's wants, increasing and willing to increase wealt should require some changes in the eco- nomic activities. It is not possible to differ the marketing percep- tion and retailing ... -
Süt ve ürünlerinde pazarlama : İzmir Türkiye Süt Endüstrisi Kurumu örneği
Çetin, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1990)Süt ve ürünlerinin insan sağlığı ve beslenmesinde önemli bir yeri vardır. Bu açıdan bakıldığında süt ve ürünlerinin pazarlaması ayrı bir önem kazanmaktadır. Çünkü, sözkonusu ürünlerin üretildikten kısa bir süre sonra ... -
Termal turizm pazarlaması
Nalbant, Ömer (Anadolu Üniversitesi, 1988)Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölüm, Turizm olayının tanımını ve özelliklerini içermektedir. İkinci Bölümde, Termalizm, termal turizmi, sosyal termal turizmi ve diğer literatüre ilişkin terimler açıklanmıştır. ... -
Tüketicilerin internet ortamında satın almalarındaki anlık davranışlar
Özaydemir, Ayşegül (Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye'de İnternet'ten alışveriş eden tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş eden tüketicilerin anlık satın alma davranışlarını analiz etmek, bu satış kanalını kullanan pazarlamacılar için ... -
Tüketim kooperatiflerinde tüketicinin korunması
Özfiliz, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1988)Çalışmanın birinci bölümünde, tüketicinin korunmasının kavram olarak incelenmesi, nedenleri, kimler tarafından ortaya atıldığı tarafları, amacı, tarihsel gelişimi, tüketim kooperatiflerinin tanımı, işlevleri, tarihsel ... -
Türk hazır giyim ürünlerinin uluslararası pazarlarda yer almasında marka imajı yaratmanın önemi ve Sarar Giyim A.Ş.'ye ait uygulama
Özçoban, Selma (Anadolu Üniversitesi, 2003)Türk hazır giyim sektöründe çok sayıda firmanın ulusal ölçekte faaliyette bulunduğu ancak marka yaratma konusunda sektörün zayıf kaldığı bilinmektedir. Her ne kadar uluslararası boyutlarda yer alan marka sayısı her geçen ... -
Üniversite öğrencilerinin süpermarketlerde uygulanan satış tutundurma etkinliklerine karşı davranışsal tepkilerine yönelik bir araştırma
Akın, Özge (Anadolu Üniversitesi, 2007)Başlangıçta pazarlama iletişimi araçlarını desteklemekte kullanılan satış tutundurma etkinlikleri, pazarlama karması içinde reklam ve kişisel satıştan daha az önemli görülmekteydi. Günümüzde ise diger pazarlama iletisimi ... -
Üniversiteli bayan öğrencilerin süpermarket markası tercihleri ve süpermarket seçimine etkileri
Güldoğan, Nil Esra (Anadolu Üniversitesi, 2005)Perakendecilik alanındaki yoğun rekabet ve değişim, rekabet avantajı yakalamayı amaçlayan süpermarket yöneticilerini yeni pazarlama stratejileri ve taktikleri uygulamaya yöneltmiştir. Perakendeci markaları, tüketiciler ... -
Veri tabanlı pazarlama Ekinciler Holding A.Ş. uygulaması
Başkol, Melih (Anadolu Üniversitesi, 1998)Veri tabanlı pazarlama bilgi teknolojisinden ve önceleri bir bakıma imkansız olan müşteri verilerini çoğaltmak ve kullanmak için bilgisayarların artan gücünden ve azalan maliyetlerinden yararlanan yeni bir pazarlama ...